Culturele waarden en communicatie in internationaal perspectief (e-Book)

Prijs € 29,50

Niet beschikbaar

Ook beschikbaar als:

Marie-Therese Claes, Marinel Gerritsen

Adobe PDF | Januari 2014 |

Bekijk recensies
Gebaseerd op 1 beoordeling
Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Cultuur en communicatie zijn zo nauw met elkaar verweven dat verschillen in cultuur automatisch leiden tot verschillen in communicatie. In dit boek wordt een overzicht gegeven van theorieën over cultuurverschillen en de verschillen in communicatie die daaruit voortvloeien (zowel in verbale als non-verbale communicatie). Uitgangspunt daarbij is een vergelijking tussen Nederland en Vlaanderen, twee gebieden die wel dezelfde taal maar niet dezelfde cultuur hebben. De verschillen tussen beide culturen worden vervolgens vergeleken met andere Europese culturen en Aziatische, Arabische en Afrikaanse culturen. Ook intercultureel management komt aan bod, waarbij cultuurverschillen in een zakelijke context besproken worden. De talrijke voorbeelden en oefeningen in 'Culturele waarden en communicatie' maken je bewust van je eigen cultuur en van de problematiek van interculturele communicatie. Hierdoor leer je de communicatie van andere culturen beter te begrijpen en zelf effectiever intercultureel te communiceren. 'Culturele waarden en communicatie' is bedoeld voor iedereen die in zijn opleiding of beroep te maken heeft met mensen uit andere cultuurgroepen. Het boek stimuleert docenten en studenten na te denken over de eigen (interculturele) communicatie. Ook voor professionals die werken in internationaal opererende organisaties of in organisaties die met lokale diversiteit te maken hebben is 'Culturele waarden en communicatie'onmisbaar. Marie-Thérèse Claes is verbonden aan de ICHEC Brussels Management School, de Université catholique de Louvain en het Asian Institute of Technology. Marinel Gerritsen is hoogleraar Interculturele bedrijfscommunicatie aan de Radboud Universiteit Nijmegen.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
Marie-Therese Claes, Marinel Gerritsen
Uitgever
Coutinho
ISBN
9789046961520
Formaat
Adobe PDF
Publicatiedatum
Januari 2014
Bestandsgrootte
5017619 bytes
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
293

Beschrijving

Cultuur en communicatie zijn zo nauw met elkaar verweven dat verschillen in cultuur automatisch leiden tot verschillen in communicatie. In dit boek wordt een overzicht gegeven van theorieën over cultuurverschillen en de verschillen in communicatie die daaruit voortvloeien (zowel in verbale als non-verbale communicatie). Uitgangspunt daarbij is een vergelijking tussen Nederland en Vlaanderen, twee gebieden die wel dezelfde taal maar niet dezelfde cultuur hebben. De verschillen tussen beide culturen worden vervolgens vergeleken met andere Europese culturen en Aziatische, Arabische en Afrikaanse culturen. Ook intercultureel management komt aan bod, waarbij cultuurverschillen in een zakelijke context besproken worden. De talrijke voorbeelden en oefeningen in 'Culturele waarden en communicatie' maken je bewust van je eigen cultuur en van de problematiek van interculturele communicatie. Hierdoor leer je de communicatie van andere culturen beter te begrijpen en zelf effectiever intercultureel te communiceren. 'Culturele waarden en communicatie' is bedoeld voor iedereen die in zijn opleiding of beroep te maken heeft met mensen uit andere cultuurgroepen. Het boek stimuleert docenten en studenten na te denken over de eigen (interculturele) communicatie. Ook voor professionals die werken in internationaal opererende organisaties of in organisaties die met lokale diversiteit te maken hebben is 'Culturele waarden en communicatie'onmisbaar. Marie-Thérèse Claes is verbonden aan de ICHEC Brussels Management School, de Université catholique de Louvain en het Asian Institute of Technology. Marinel Gerritsen is hoogleraar Interculturele bedrijfscommunicatie aan de Radboud Universiteit Nijmegen.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
Marie-Therese Claes, Marinel Gerritsen
Uitgever
Coutinho
ISBN
9789046961520
Formaat
Adobe PDF
Publicatiedatum
Januari 2014
Bestandsgrootte
5017619 bytes Kb
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
293

Johannes van Damprijs

Kookboek van het Jaar 2013

  • Echt eten

    Jonathan Karpathios, Bas Husslage

    Prijs € 29,99
  • Polpo

    Russell Norman

    Prijs € 34,99

Pak mee!

24Kitchen tips

  • De makkelijke maaltijd (ISBN 9789045201382)
    19,99
  • Het 24kitchen winterboek (ISBN 9789045203683)
    24,95
  • Rudolph kookt | Rudolph van Veen (ISBN 9789045206929)
    15,00
  • Grenzeloos koken (ISBN 9789045203584)
    19,95
  • Heerlijk Italiaans | Roberta Pagnier, Giovanni Caminita (ISBN 9789045207124)
    20,99
  • Rudolph's hartige cupcakes | Rudolph van Veen (ISBN 9789045200378)
    16,99
  • Arabia bij je thuis | Merijn Tol, Nadia Zerouali (ISBN 9789021552200)
    29,99
  • Rudolph's cupcakes compleet | Rudolph van Veen (ISBN 9789045206912)
    19,95
  • Free range cook | Annabel Langbein (ISBN 9789000321186)
    27,50
  • Smaakvrienden fruit | Angelique Schmeinck (ISBN 9789045201580)
    15,00
  • Smaakvrienden groenten | Angelique Schmeinck (ISBN 9789045201481)
    39,95
  • Uit de tuin in de fles | Susy Atkins (ISBN 9789023013488)
    19,95
  • Sandra s keuken | Sandra Ysbrandy (ISBN 9789048817306)
    29,90
  • 53 recepten voor een gezonde barbecue (ISBN 9789051770469)
    12,95
  • Gehaktballen | Jez Felwick (ISBN 9789045200705)
    14,99
  • 34,99
  • Celebrate | Pippa Middleton (ISBN 9789000316113)
    12,50

bekijk het overzicht