Fondsen werven

de relatiegerichte aanpak

Prijs € 28,95

Uitverkocht

G. Sanders

Paperback | Juni 2006 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Privatisering, marktwerking en een zich terugtrekkende overheid De laatste jaren is iedereen aan deze ontwikkelingen gewend geraakt. Het gevolg is dat zowel personen als organisaties in toenemende mate hun eigen boontjes moeten doppen. Voor algemeen-nut-instellingen wordt daarom het werven van fondsen steeds belangrijker. Maar hoe gaat fondswerving eigenlijk precies in zijn werk? Met 'Fondsen werven: de relatiegerichte aanpak' heeft Geert Sanders een praktische handleiding geschreven voor iedereen die betrokken is bij het werven van fondsen. Op overtuigende en inzichtelijke wijze laat hij zien dat fondswerving veel meer is dan alleen het vragen om geld. Fondswerving kan pas succesvol zijn als engagement ontstaat tussen gever en ontvanger en wanneer dit engagement vervolgens goed wordt onderhouden. Aan het werven van fondsen gaat het werven van vrienden vooraf. Het boek bestaat uit vier delen. Na een verkenning van de achtergronden van het relatiegericht fondsen werven worden de belangrijkste pijlers van een systematische fondswervingsaanpak beschreven. Dit gebeurt aan de hand van zeven regels, waarbij telkens de theorie en de praktische uitwerking ervan aan de orde komen. Vervolgens laat Sanders zien hoe binnen algemeen-nut-instellingen draagvlak kan worden gecre erd voor het succesvol beoefenen van relatiegerichte fondswerving. Het vierde deel bevat de conclusies en een reeks van praktische aanbevelingen. 'Fondsen werven' biedt een helder overzicht van een terrein dat sterk in ontwikkeling is en bevat tal van verrassende inzichten en praktische tips. Daarmee vormt het een onmisbare handleiding en inspiratiebron voor alle leidinggevenden, stafmedewerkers, bestuursleden, vrijwilligers en natuurlijk fondswervers die werken voor algemeen-nut-instellingen. Geert Sanders is sociaal- en organisatiepsycholoog. Hij is directeur van het Ubbo Emmius Fonds voor relatiebeheer en fondswerving van de Rijksuniversiteit Groningen en hoogleraar organisatiekunde aan de Faculteit Bedrijfskunde van diezelfde universiteit.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
G. Sanders
Uitgever
Gorcum b.v., Koninklijke Van
ISBN
9789023241973
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Juni 2006
Categorie
Wetenschappelijk
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
130

Beschrijving

Privatisering, marktwerking en een zich terugtrekkende overheid De laatste jaren is iedereen aan deze ontwikkelingen gewend geraakt. Het gevolg is dat zowel personen als organisaties in toenemende mate hun eigen boontjes moeten doppen. Voor algemeen-nut-instellingen wordt daarom het werven van fondsen steeds belangrijker. Maar hoe gaat fondswerving eigenlijk precies in zijn werk?

Met 'Fondsen werven: de relatiegerichte aanpak' heeft Geert Sanders een praktische handleiding geschreven voor iedereen die betrokken is bij het werven van fondsen. Op overtuigende en inzichtelijke wijze laat hij zien dat fondswerving veel meer is dan alleen het vragen om geld. Fondswerving kan pas succesvol zijn als engagement ontstaat tussen gever en ontvanger en wanneer dit engagement vervolgens goed wordt onderhouden. Aan het werven van fondsen gaat het werven van vrienden vooraf.

Het boek bestaat uit vier delen. Na een verkenning van de achtergronden van het relatiegericht fondsen werven worden de belangrijkste pijlers van een systematische fondswervingsaanpak beschreven. Dit gebeurt aan de hand van zeven regels, waarbij telkens de theorie en de praktische uitwerking ervan aan de orde komen. Vervolgens laat Sanders zien hoe binnen algemeen-nut-instellingen draagvlak kan worden gecre erd voor het succesvol beoefenen van relatiegerichte fondswerving. Het vierde deel bevat de conclusies en een reeks van praktische aanbevelingen.

'Fondsen werven' biedt een helder overzicht van een terrein dat sterk in ontwikkeling is en bevat tal van verrassende inzichten en praktische tips. Daarmee vormt het een onmisbare handleiding en inspiratiebron voor alle leidinggevenden, stafmedewerkers, bestuursleden, vrijwilligers en natuurlijk fondswervers die werken voor algemeen-nut-instellingen.

Geert Sanders is sociaal- en organisatiepsycholoog. Hij is directeur van het Ubbo Emmius Fonds voor relatiebeheer en fondswerving van de Rijksuniversiteit Groningen en hoogleraar organisatiekunde aan de Faculteit Bedrijfskunde van diezelfde universiteit.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
G. Sanders
Uitgever
Gorcum b.v., Koninklijke Van
ISBN
9789023241973
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Juni 2006
Categorie
Wetenschappelijk
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
130

Johannes van Damprijs

Kookboek van het Jaar 2013

  • Echt eten

    Jonathan Karpathios, Bas Husslage

    Prijs € 29,99
  • Polpo

    Russell Norman

    Prijs € 34,99

Pak mee!

24Kitchen tips

  • De makkelijke maaltijd (ISBN 9789045201382)
    19,99
  • Het 24kitchen winterboek (ISBN 9789045203683)
    24,95
  • Rudolph kookt | Rudolph van Veen (ISBN 9789045206929)
    15,00
  • Grenzeloos koken (ISBN 9789045203584)
    19,95
  • Heerlijk Italiaans | Roberta Pagnier, Giovanni Caminita (ISBN 9789045207124)
    20,99
  • Rudolph's hartige cupcakes | Rudolph van Veen (ISBN 9789045200378)
    16,99
  • Arabia bij je thuis | Merijn Tol, Nadia Zerouali (ISBN 9789021552200)
    29,99
  • Rudolph's cupcakes compleet | Rudolph van Veen (ISBN 9789045206912)
    19,95
  • Free range cook | Annabel Langbein (ISBN 9789000321186)
    27,50
  • Smaakvrienden fruit | Angelique Schmeinck (ISBN 9789045201580)
    15,00
  • Smaakvrienden groenten | Angelique Schmeinck (ISBN 9789045201481)
    39,95
  • Uit de tuin in de fles | Susy Atkins (ISBN 9789023013488)
    19,95
  • Sandra s keuken | Sandra Ysbrandy (ISBN 9789048817306)
    29,90
  • 53 recepten voor een gezonde barbecue (ISBN 9789051770469)
    12,95
  • Gehaktballen | Jez Felwick (ISBN 9789045200705)
    14,99
  • 34,99
  • Celebrate | Pippa Middleton (ISBN 9789000316113)
    12,50

bekijk het overzicht