Handboek e-business

met internet en innovatie naar een nieuwe strategie

Prijs € 31,00

Uitverkocht

Ook beschikbaar als:

Boudewijn Raessens

Paperback | April 2012 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

E-business is gericht op het verbeteren van de concurrentiepositie van een bedrijf. De opkomst van ICT dwingt organisaties zich aan te passen. Voor organisaties is het nog belangrijker om zich te onderscheiden van de concurrent, bijvoorbeeld om de overgang te maken van analoog naar digitaal, van tastbaar naar virtueel, van 1.0 (zenden) via 2.0 (delen) naar 3.0 (het interpreteren van data). De behoeften van de klant staan dan centraal. Boudewijn Raessens neemt u mee in de toekomst van internet, die zich laat samenvatten in een paar kernwoorden: personal, social, local en mobile. Het boek biedt de (toekomstige) ondernemer en manager handvatten om ontwikkelingen sneller te signaleren en er beter op te kunnen reageren. De talrijke praktische cases helpen bij het bepalen van de juiste strategie. Ook het samenstellen van een 'digitale agenda' voor een organisatie komt uitgebreid aan bod. 'Klantprocessen, distributie en businessmodellen worden vervolgens uitgebreid behandeld. Hierbij worden geen kant-en-klare oplossingen gegeven, maar wordt de lezer uitgedaagd zelf na te denken over de te voeren strategie. Door middel van cases krijgt de lezer wel enkele handreikingen aangeboden om dit denkproces goed te laten verlopen. Het is verbazingwekkend hoeveel informatie er in dit werk van tweehonderd pagina's is gestopt. In tegenstelling tot andere boeken, is de inhoud niet alleen een overzicht van huidige internet-tools en technieken, maar worden deze geplaatst in een inhoudelijk kader van business en ICT.' www.managementboek.nl over E-business your business (derde druk) Dr. Boudewijn Raessens observeert en interpreteert ontwikkelingen op het gebied van 'connectiviteit', innovatie, technologie, (e-)business en marketing. Hij bezit de vaardigheid om te schakelen tussen relevante praktische details en strategie. Andere publicaties van hem zijn Ondernemen in een veranderende wereld en Toekomstonderzoek, van Trends naar innovatie.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
Boudewijn Raessens
Uitgever
Boom Lemma uitgevers
ISBN
9789059318106
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
April 2012
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig

Beschrijving

E-business is gericht op het verbeteren van de concurrentiepositie van een bedrijf. De opkomst van ICT dwingt organisaties zich aan te passen. Voor organisaties is het nog belangrijker om zich te onderscheiden van de concurrent, bijvoorbeeld om de overgang te maken van analoog naar digitaal, van tastbaar naar virtueel, van 1.0 (zenden) via 2.0 (delen) naar 3.0 (het interpreteren van data). De behoeften van de klant staan dan centraal. Boudewijn Raessens neemt u mee in de toekomst van internet, die zich laat samenvatten in een paar kernwoorden: personal, social, local en mobile. Het boek biedt de (toekomstige) ondernemer en manager handvatten om ontwikkelingen sneller te signaleren en er beter op te kunnen reageren. De talrijke praktische cases helpen bij het bepalen van de juiste strategie. Ook het samenstellen van een 'digitale agenda' voor een organisatie komt uitgebreid aan bod. 'Klantprocessen, distributie en businessmodellen worden vervolgens uitgebreid behandeld. Hierbij worden geen kant-en-klare oplossingen gegeven, maar wordt de lezer uitgedaagd zelf na te denken over de te voeren strategie. Door middel van cases krijgt de lezer wel enkele handreikingen aangeboden om dit denkproces goed te laten verlopen. Het is verbazingwekkend hoeveel informatie er in dit werk van tweehonderd pagina's is gestopt. In tegenstelling tot andere boeken, is de inhoud niet alleen een overzicht van huidige internet-tools en technieken, maar worden deze geplaatst in een inhoudelijk kader van business en ICT.' www.managementboek.nl over E-business your business (derde druk) Dr. Boudewijn Raessens observeert en interpreteert ontwikkelingen op het gebied van 'connectiviteit', innovatie, technologie, (e-)business en marketing. Hij bezit de vaardigheid om te schakelen tussen relevante praktische details en strategie. Andere publicaties van hem zijn Ondernemen in een veranderende wereld en Toekomstonderzoek, van Trends naar innovatie.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
Boudewijn Raessens
Uitgever
Boom Lemma uitgevers
ISBN
9789059318106
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
April 2012
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig

Johannes van Damprijs

Kookboek van het Jaar 2013

  • Echt eten

    Jonathan Karpathios, Bas Husslage

    Prijs € 29,99
  • Polpo

    Russell Norman

    Prijs € 34,99

Pak mee!

24Kitchen tips

  • De makkelijke maaltijd (ISBN 9789045201382)
    19,99
  • Het 24kitchen winterboek (ISBN 9789045203683)
    24,95
  • Rudolph kookt | Rudolph van Veen (ISBN 9789045206929)
    15,00
  • Grenzeloos koken (ISBN 9789045203584)
    19,95
  • Heerlijk Italiaans | Roberta Pagnier, Giovanni Caminita (ISBN 9789045207124)
    20,99
  • Rudolph's hartige cupcakes | Rudolph van Veen (ISBN 9789045200378)
    16,99
  • Arabia bij je thuis | Merijn Tol, Nadia Zerouali (ISBN 9789021552200)
    29,99
  • Rudolph's cupcakes compleet | Rudolph van Veen (ISBN 9789045206912)
    19,95
  • Free range cook | Annabel Langbein (ISBN 9789000321186)
    27,50
  • Smaakvrienden fruit | Angelique Schmeinck (ISBN 9789045201580)
    15,00
  • Smaakvrienden groenten | Angelique Schmeinck (ISBN 9789045201481)
    39,95
  • Uit de tuin in de fles | Susy Atkins (ISBN 9789023013488)
    19,95
  • Sandra s keuken | Sandra Ysbrandy (ISBN 9789048817306)
    29,90
  • 53 recepten voor een gezonde barbecue (ISBN 9789051770469)
    12,95
  • Gehaktballen | Jez Felwick (ISBN 9789045200705)
    14,99
  • 34,99
  • Celebrate | Pippa Middleton (ISBN 9789000316113)
    12,50

bekijk het overzicht