Handboek voor leraren

Prijs € 55,95

Niet beschikbaar

Ook beschikbaar als:

Walter Geerts, René van Kralingen

Paperback | April 2020 |

Bekijk recensies
Gebaseerd op 1 beoordeling
Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Een goede leraar doet ertoe. Er een worden is een mooie, maar soms lastige opgave. Je wordt immers geen leraar door domweg het ‘recept’ uit een boek te volgen. Toch zijn er wel handvatten die je kunnen helpen. In dit handboek vind je daarom de basis die je nodig hebt om een succesvolle leraar te worden. De theorie helpt om nieuwe inzichten in de praktijk in je vingers te krijgen, maar je moet bovenal een eigen identiteit als leraar ontwikkelen. Handboek voor leraren sluit aan bij de generieke kennisbasis waarover elke beginnende leraar moet beschikken. Het boek is een inspiratiebron voor actuele afstudeerthema’s en biedt praktisch gereedschap om jarenlang door te blijven groeien in het docentschap. Daarmee slaat de uitgave een gedegen brug naar de werkelijkheid in de klas. Van ‘Hoe onderwijs ik mijn leerlingen?’ tot ‘Hoe ontwikkel ik mezelf als leraar?’; alle hoofdvragen van de docent in spe komen aan bod. In deel A van het boek wordt de didactiek van het leraarschap omschreven met thema’s, zoals adolescentie, coaching, werkvormen, ordehandhaving, leerpsychologietheorieën en toetsing. In deel B staat de pedagogische interactie met leerlingen centraal waarbij aandacht wordt besteed aan pesten, passend onderwijs en gesprekken op school. Het Nederlandse onderwijssysteem, met verschillende culturen, opvoedingsstijlen en visies, komt in deel C aan de orde. Deel D gaat in op de persoonlijke en professionele ontwikkeling van leraren. Tot slot wordt in deel E beschreven hoe docenten hun onderwijs vorm kunnen geven in het vmbo en mbo. Het Handboek voor Leraren is nog steeds een compleet boek. De veelzijdigheid van het boek is toegenomen. Er wordt nu specifieker ingegaan op trends, zonder dat het boek trendy wordt: - Meer aandacht voor differentiatie, leerdoelen en beginsituatie (hoofdstuk 2) - Cyclus van handelingsgericht werken toegevoegd (hoofdstuk 2) - Aandacht voor Feed-up, Feedback en Feed-forward (hoofdstuk 3) - Verbeterde uitleg klassenmanagement (hoofdstuk 4) - Aanstippen effectieve strategieën om het leren te bevorderen (hoofdstuk 5) - Meer aandacht voor formatief onderwijs, rubrics en toetsanalyse (hoofdstuk 5) - Update hoofdstuk Passend onderwijs (hoofdstuk 8) - Toevoeging diverse nieuwe onderwijsconcepten (hoofdstuk 10) - Intercultureel een update van de termen naar 3.0 (hoofdstuk 11) Handboek voor leraren is een toegankelijk geschreven, gedegen en praktisch boek voor elke leraar (in opleiding) in het voortgezet onderwijs en middelbaar beroepsonderwijs. Walter Geerts en René van Kralingen zijn beiden ervaren lerarenopleiders en auteurs van diverse onderwijsuitgaven. Walter Geerts, werkzaam bij NHL Stenden Hogeschool, is medeauteur van het project Didiclass en is een van de opstellers van de generieke kennisbasis. René van Kralingen is trainer/onderwijsadviseur bij het Onderwijsadviesbureau Van Kralingen . Hij houdt zich onder andere bezig met toetsing, timemanagement, werkvormen, effectieve instructies en leidinggeven.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
Walter Geerts, René van Kralingen
Uitgever
Coutinho
ISBN
9789046907221
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
April 2020
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
496

Beschrijving

Een goede leraar doet ertoe. Er een worden is een mooie, maar soms lastige opgave. Je wordt immers geen leraar door domweg het ‘recept’ uit een boek te volgen. Toch zijn er wel handvatten die je kunnen helpen. In dit handboek vind je daarom de basis die je nodig hebt om een succesvolle leraar te worden. De theorie helpt om nieuwe inzichten in de praktijk in je vingers te krijgen, maar je moet bovenal een eigen identiteit als leraar ontwikkelen. Handboek voor leraren sluit aan bij de generieke kennisbasis waarover elke beginnende leraar moet beschikken. Het boek is een inspiratiebron voor actuele afstudeerthema’s en biedt praktisch gereedschap om jarenlang door te blijven groeien in het docentschap. Daarmee slaat de uitgave een gedegen brug naar de werkelijkheid in de klas. Van ‘Hoe onderwijs ik mijn leerlingen?’ tot ‘Hoe ontwikkel ik mezelf als leraar?’; alle hoofdvragen van de docent in spe komen aan bod. In deel A van het boek wordt de didactiek van het leraarschap omschreven met thema’s, zoals adolescentie, coaching, werkvormen, ordehandhaving, leerpsychologietheorieën en toetsing. In deel B staat de pedagogische interactie met leerlingen centraal waarbij aandacht wordt besteed aan pesten, passend onderwijs en gesprekken op school. Het Nederlandse onderwijssysteem, met verschillende culturen, opvoedingsstijlen en visies, komt in deel C aan de orde. Deel D gaat in op de persoonlijke en professionele ontwikkeling van leraren. Tot slot wordt in deel E beschreven hoe docenten hun onderwijs vorm kunnen geven in het vmbo en mbo. Het Handboek voor Leraren is nog steeds een compleet boek. De veelzijdigheid van het boek is toegenomen. Er wordt nu specifieker ingegaan op trends, zonder dat het boek trendy wordt: - Meer aandacht voor differentiatie, leerdoelen en beginsituatie (hoofdstuk 2) - Cyclus van handelingsgericht werken toegevoegd (hoofdstuk 2) - Aandacht voor Feed-up, Feedback en Feed-forward (hoofdstuk 3) - Verbeterde uitleg klassenmanagement (hoofdstuk 4) - Aanstippen effectieve strategieën om het leren te bevorderen (hoofdstuk 5) - Meer aandacht voor formatief onderwijs, rubrics en toetsanalyse (hoofdstuk 5) - Update hoofdstuk Passend onderwijs (hoofdstuk 8) - Toevoeging diverse nieuwe onderwijsconcepten (hoofdstuk 10) - Intercultureel een update van de termen naar 3.0 (hoofdstuk 11) Handboek voor leraren is een toegankelijk geschreven, gedegen en praktisch boek voor elke leraar (in opleiding) in het voortgezet onderwijs en middelbaar beroepsonderwijs. Walter Geerts en René van Kralingen zijn beiden ervaren lerarenopleiders en auteurs van diverse onderwijsuitgaven. Walter Geerts, werkzaam bij NHL Stenden Hogeschool, is medeauteur van het project Didiclass en is een van de opstellers van de generieke kennisbasis. René van Kralingen is trainer/onderwijsadviseur bij het Onderwijsadviesbureau Van Kralingen . Hij houdt zich onder andere bezig met toetsing, timemanagement, werkvormen, effectieve instructies en leidinggeven.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
Walter Geerts, René van Kralingen
Uitgever
Coutinho
ISBN
9789046907221
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
April 2020
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
496

Johannes van Damprijs

Kookboek van het Jaar 2013

  • Echt eten

    Jonathan Karpathios, Bas Husslage

    Prijs € 29,99
  • Polpo

    Russell Norman

    Prijs € 34,99

Pak mee!

24Kitchen tips

  • De makkelijke maaltijd (ISBN 9789045201382)
    19,99
  • Het 24kitchen winterboek (ISBN 9789045203683)
    24,95
  • Rudolph kookt | Rudolph van Veen (ISBN 9789045206929)
    15,00
  • Grenzeloos koken (ISBN 9789045203584)
    19,95
  • Heerlijk Italiaans | Roberta Pagnier, Giovanni Caminita (ISBN 9789045207124)
    20,99
  • Rudolph's hartige cupcakes | Rudolph van Veen (ISBN 9789045200378)
    16,99
  • Arabia bij je thuis | Merijn Tol, Nadia Zerouali (ISBN 9789021552200)
    29,99
  • Rudolph's cupcakes compleet | Rudolph van Veen (ISBN 9789045206912)
    19,95
  • Free range cook | Annabel Langbein (ISBN 9789000321186)
    27,50
  • Smaakvrienden fruit | Angelique Schmeinck (ISBN 9789045201580)
    15,00
  • Smaakvrienden groenten | Angelique Schmeinck (ISBN 9789045201481)
    39,95
  • Uit de tuin in de fles | Susy Atkins (ISBN 9789023013488)
    19,95
  • Sandra s keuken | Sandra Ysbrandy (ISBN 9789048817306)
    29,90
  • 53 recepten voor een gezonde barbecue (ISBN 9789051770469)
    12,95
  • Gehaktballen | Jez Felwick (ISBN 9789045200705)
    14,99
  • 34,99
  • Celebrate | Pippa Middleton (ISBN 9789000316113)
    12,50

bekijk het overzicht