Het BPM-boek

Theorie en praktijk van procesgericht organiseren

Prijs € 59,95

Niet beschikbaar

Ook beschikbaar als:

Aty Boers, Nico de Graaf

Paperback | November 2021 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Business Process Management (BPM) helpt organisaties klantgericht, efficiënt en flexibel te werken. Tegelijkertijd draagt het bij aan betere samenwerking en gemotiveerde medewerkers. De traditionele, functioneel ingerichte organisatie heeft haar langste tijd gehad. Bij vernieuwing van organisaties speelt het werken en denken in processen een steeds belangrijkere rol. Het BPM-boek laat zien hoe processen als sleutelfactor kunnen worden gebruikt om alle organisatieaspecten in samenhang in te richten op het leveren van toegevoegde waarde. De kracht van de BPM-benadering Het BPM-boek gaat in op aspecten als besturing, organisatieontwerp, cultuur en IT en legt steeds de verbinding tussen het ‘wat’ en het ‘hoe’ van organiseren. De auteurs combineren kennis vanuit vakgebieden als kwaliteitszorg, controlling, informatiemanagement, HRM en verandermanagement tot een integrale aanpak. In Het BPM-boek wordt uitgelegd waarom de BPM-benadering zo krachtig is en hoe je hier in de praktijk handen en voeten aan kunt geven. Het boek laat zien hoe procesdenken door organisaties op verschillende volwassenheidsniveaus op een effectieve manier kan worden gebruikt. Processen zijn dan de sleutel om: producten en diensten optimaal af te stemmen op de behoeften van de buitenwereld en tegelijk de interne organisatie te besturen; werkzaamheden te beheersen zonder starre en mechanistische benadering, maar juist door gerichtheid op flexibiliteit en continue verbetering; medewerkers ruimte te geven hun werk goed te kunnen doen, hun toegevoegde waarde te kunnen leveren en zichzelf en hun professie te blijven ontwikkelen; efficiencyverbetering te laten samenvallen met het inrichten van een organisatie waaraan medewerkers graag hun bijdrage leveren. Resultaatgericht, mensgericht en snel aanpasbaar. Een in alle opzichten gezonde organisatie dus. Procesgericht werken in de praktijk Door de praktijkvoorbeelden, modellen en checklists biedt Het BPM-boek inzichten en gereedschappen waarmee meer en minder ervaren managers en procesprofessionals uit de voeten kunnen. Hiermee krijgen zij concrete handvatten aangereikt om procesgericht werken in de praktijk toe te passen. De auteurs beschrijven in dit boek hoe procesgericht organiseren begint met een visie en strategie waarin de klant een centrale plaats heeft, waarin processen worden gezien als hét middel om toegevoegde waarde te leveren voor de klant en waarin processen leidend zijn voor het inrichten van de organisatie. Vervolgens wordt beschreven hoe procesgerichte inrichtingskeuzes gemaakt kunnen worden op het gebied van besturing, organisatie, beheersing en inzet van ICT. Tot slot gaat Het BPM-boek in op de veranderingen die een organisatie doormaakt bij een omslag naar procesgericht denken en werken. Hoe kun je concreet bouwen aan de procesgerichte organisatie? Voor wie? Het BPM-boek is bedoeld voor managers, projectleiders, procesanalisten, procesarchitecten, consultants, functioneel beheerders en informatiemanagers.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
Aty Boers, Nico de Graaf
Uitgever
Boom
ISBN
9789024447930
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
November 2021
Categorie
Wetenschappelijk
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
350

Beschrijving

Business Process Management (BPM) helpt organisaties klantgericht, efficiënt en flexibel te werken. Tegelijkertijd draagt het bij aan betere samenwerking en gemotiveerde medewerkers. De traditionele, functioneel ingerichte organisatie heeft haar langste tijd gehad. Bij vernieuwing van organisaties speelt het werken en denken in processen een steeds belangrijkere rol. Het BPM-boek laat zien hoe processen als sleutelfactor kunnen worden gebruikt om alle organisatieaspecten in samenhang in te richten op het leveren van toegevoegde waarde. De kracht van de BPM-benadering Het BPM-boek gaat in op aspecten als besturing, organisatieontwerp, cultuur en IT en legt steeds de verbinding tussen het ‘wat’ en het ‘hoe’ van organiseren. De auteurs combineren kennis vanuit vakgebieden als kwaliteitszorg, controlling, informatiemanagement, HRM en verandermanagement tot een integrale aanpak. In Het BPM-boek wordt uitgelegd waarom de BPM-benadering zo krachtig is en hoe je hier in de praktijk handen en voeten aan kunt geven. Het boek laat zien hoe procesdenken door organisaties op verschillende volwassenheidsniveaus op een effectieve manier kan worden gebruikt. Processen zijn dan de sleutel om: producten en diensten optimaal af te stemmen op de behoeften van de buitenwereld en tegelijk de interne organisatie te besturen; werkzaamheden te beheersen zonder starre en mechanistische benadering, maar juist door gerichtheid op flexibiliteit en continue verbetering; medewerkers ruimte te geven hun werk goed te kunnen doen, hun toegevoegde waarde te kunnen leveren en zichzelf en hun professie te blijven ontwikkelen; efficiencyverbetering te laten samenvallen met het inrichten van een organisatie waaraan medewerkers graag hun bijdrage leveren. Resultaatgericht, mensgericht en snel aanpasbaar. Een in alle opzichten gezonde organisatie dus. Procesgericht werken in de praktijk Door de praktijkvoorbeelden, modellen en checklists biedt Het BPM-boek inzichten en gereedschappen waarmee meer en minder ervaren managers en procesprofessionals uit de voeten kunnen. Hiermee krijgen zij concrete handvatten aangereikt om procesgericht werken in de praktijk toe te passen. De auteurs beschrijven in dit boek hoe procesgericht organiseren begint met een visie en strategie waarin de klant een centrale plaats heeft, waarin processen worden gezien als hét middel om toegevoegde waarde te leveren voor de klant en waarin processen leidend zijn voor het inrichten van de organisatie. Vervolgens wordt beschreven hoe procesgerichte inrichtingskeuzes gemaakt kunnen worden op het gebied van besturing, organisatie, beheersing en inzet van ICT. Tot slot gaat Het BPM-boek in op de veranderingen die een organisatie doormaakt bij een omslag naar procesgericht denken en werken. Hoe kun je concreet bouwen aan de procesgerichte organisatie? Voor wie? Het BPM-boek is bedoeld voor managers, projectleiders, procesanalisten, procesarchitecten, consultants, functioneel beheerders en informatiemanagers.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
Aty Boers, Nico de Graaf
Uitgever
Boom
ISBN
9789024447930
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
November 2021
Categorie
Wetenschappelijk
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
350

Johannes van Damprijs

Kookboek van het Jaar 2013

  • Echt eten

    Jonathan Karpathios, Bas Husslage

    Prijs € 29,99
  • Polpo

    Russell Norman

    Prijs € 34,99

Pak mee!

24Kitchen tips

  • De makkelijke maaltijd (ISBN 9789045201382)
    19,99
  • Het 24kitchen winterboek (ISBN 9789045203683)
    24,95
  • Rudolph kookt | Rudolph van Veen (ISBN 9789045206929)
    15,00
  • Grenzeloos koken (ISBN 9789045203584)
    19,95
  • Heerlijk Italiaans | Roberta Pagnier, Giovanni Caminita (ISBN 9789045207124)
    20,99
  • Rudolph's hartige cupcakes | Rudolph van Veen (ISBN 9789045200378)
    16,99
  • Arabia bij je thuis | Merijn Tol, Nadia Zerouali (ISBN 9789021552200)
    29,99
  • Rudolph's cupcakes compleet | Rudolph van Veen (ISBN 9789045206912)
    19,95
  • Free range cook | Annabel Langbein (ISBN 9789000321186)
    27,50
  • Smaakvrienden fruit | Angelique Schmeinck (ISBN 9789045201580)
    15,00
  • Smaakvrienden groenten | Angelique Schmeinck (ISBN 9789045201481)
    39,95
  • Uit de tuin in de fles | Susy Atkins (ISBN 9789023013488)
    19,95
  • Sandra s keuken | Sandra Ysbrandy (ISBN 9789048817306)
    29,90
  • 53 recepten voor een gezonde barbecue (ISBN 9789051770469)
    12,95
  • Gehaktballen | Jez Felwick (ISBN 9789045200705)
    14,99
  • 34,99
  • Celebrate | Pippa Middleton (ISBN 9789000316113)
    12,50

bekijk het overzicht