Identiteitsmarketing

waarom wij bestaan

Prijs € 35,00

Uitverkocht

Kaj Morel, Kaj Philippe Nils Morel

Hardback | September 2010 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Organisaties van betekenisHoewel het nooit de bedoeling kan zijn geweest, zijn we organisaties meer en meer gaan beschouwen als geldmachines en banenverschaffers. Organisaties als middel om onze economie te laten draaien en onze welvaart veilig te stellen. We lijken ons nauwelijks bewust te zijn van de werkelijke, veelomvattende betekenis die we met onze organisaties kunnen hebben voor de levens van klanten, medewerkers en de maatschappij, laat staan dat we erop sturen. Het resultaat: het draait alleen nog maar om targets halen, het behouden van je baan, of hogerop komen. De klant is een lastige bijkomstigheid geworden. Onze betekenis voor de maatschappij een irrelevant neveneffect.Het kan ook anders. Door ons af te vragen wat wij willen betekenen voor anderen in plaats van wat anderen voor ons kunnen betekenen. ‘Identiteitsmarketing. Waarom wij bestaan’ nodigt organisaties uit om hun eigen bestaansrecht aan de kaak te stellen. Waarom zijn we er ook alweer? Wie zou er wat missen als wij er niet zouden zijn? Door onze eigen identiteit als uitgangspunt te nemen en vervolgens door te vertalen in elke vezel van de organisatie ontstaan organisaties van betekenis. Pure organisaties waarin mensen werken die staan voor datgene waar hun organisatie voor staat en die als vanzelfsprekend bezig zijn met het inlossen van hun belofte aan hun klanten en aan de maatschappij. Zulke organisaties zijn duurzaam rendabel in alle opzichten.'Identiteitsmarketing. Waarom wij bestaan’ is een optimistisch boek dat uitgaat van een positief mensbeeld: mensen willen van betekenis zijn voor anderen. Het boek laat zien wat voor krachtige, pure organisaties hieruit voort kunnen komen en geeft je een vliegende start om zelf ook zo’n organisatie te worden.Voormalig universitair docent consumentenpsychologie dr. Kaj Morel werd in 2007 getroffen door identiteitsmarketing. Als medeoprichter van de Betekenisfabriek richt hij zich met volle overgave op het verspreiden van identiteitsmarketing als alternatief paradigma voor organisatieontwikkeling, management en marketing. Daartoe werkt hij als identiteitsmarketeer bij Mercurius Identiteitsmarketing samen met organisaties aan het ontwikkelen en verankeren van organisatie-identiteiten. Binnen het lectoraat identiteitsmarketing bij Saxion bouwt hij met collega’s en studenten aan de verweving van identiteitsmarketing in onderzoek, onderwijs en bedrijfsleven. Tot slot schrijft hij graag over identiteitsmarketing. Het hoogtepunt daarvan tot nog toe ligt voor je: het allereerste boek over identiteitsmarketing.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
Kaj Morel, Kaj Philippe Nils Morel
Uitgever
Scriptum
ISBN
9789055947652
Bindwijze
Hardback
Publicatiedatum
September 2010
Categorie
Algemeen
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
168

Beschrijving

Organisaties van betekenis
Hoewel het nooit de bedoeling kan zijn geweest, zijn we organisaties meer en meer gaan beschouwen als geldmachines en banenverschaffers. Organisaties als middel om onze economie te laten draaien en onze welvaart veilig te stellen. We lijken ons nauwelijks bewust te zijn van de werkelijke, veelomvattende betekenis die we met onze organisaties kunnen hebben voor de levens van klanten, medewerkers en de maatschappij, laat staan dat we erop sturen. Het resultaat: het draait alleen nog maar om targets halen, het behouden van je baan, of hogerop komen. De klant is een lastige bijkomstigheid geworden. Onze betekenis voor de maatschappij een irrelevant neveneffect.
Het kan ook anders. Door ons af te vragen wat wij willen betekenen voor anderen in plaats van wat anderen voor ons kunnen betekenen. ‘Identiteitsmarketing. Waarom wij bestaan’ nodigt organisaties uit om hun eigen bestaansrecht aan de kaak te stellen. Waarom zijn we er ook alweer? Wie zou er wat missen als wij er niet zouden zijn? Door onze eigen identiteit als uitgangspunt te nemen en vervolgens door te vertalen in elke vezel van de organisatie ontstaan organisaties van betekenis. Pure organisaties waarin mensen werken die staan voor datgene waar hun organisatie voor staat en die als vanzelfsprekend bezig zijn met het inlossen van hun belofte aan hun klanten en aan de maatschappij. Zulke organisaties zijn duurzaam rendabel in alle opzichten.
'Identiteitsmarketing. Waarom wij bestaan’ is een optimistisch boek dat uitgaat van een positief mensbeeld: mensen willen van betekenis zijn voor anderen. Het boek laat zien wat voor krachtige, pure organisaties hieruit voort kunnen komen en geeft je een vliegende start om zelf ook zo’n organisatie te worden.

Voormalig universitair docent consumentenpsychologie dr. Kaj Morel werd in 2007 getroffen door identiteitsmarketing. Als medeoprichter van de Betekenisfabriek richt hij zich met volle overgave op het verspreiden van identiteitsmarketing als alternatief paradigma voor organisatieontwikkeling, management en marketing. Daartoe werkt hij als identiteitsmarketeer bij Mercurius Identiteitsmarketing samen met organisaties aan het ontwikkelen en verankeren van organisatie-identiteiten. Binnen het lectoraat identiteitsmarketing bij Saxion bouwt hij met collega’s en studenten aan de verweving van identiteitsmarketing in onderzoek, onderwijs en bedrijfsleven. Tot slot schrijft hij graag over identiteitsmarketing. Het hoogtepunt daarvan tot nog toe ligt voor je: het allereerste boek over identiteitsmarketing.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
Kaj Morel, Kaj Philippe Nils Morel
Uitgever
Scriptum
ISBN
9789055947652
Bindwijze
Hardback
Publicatiedatum
September 2010
Categorie
Algemeen
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
168

Johannes van Damprijs

Kookboek van het Jaar 2013

  • Echt eten

    Jonathan Karpathios, Bas Husslage

    Prijs € 29,99
  • Polpo

    Russell Norman

    Prijs € 34,99

Pak mee!

24Kitchen tips

  • De makkelijke maaltijd (ISBN 9789045201382)
    19,99
  • Het 24kitchen winterboek (ISBN 9789045203683)
    24,95
  • Rudolph kookt | Rudolph van Veen (ISBN 9789045206929)
    15,00
  • Grenzeloos koken (ISBN 9789045203584)
    19,95
  • Heerlijk Italiaans | Roberta Pagnier, Giovanni Caminita (ISBN 9789045207124)
    20,99
  • Rudolph's hartige cupcakes | Rudolph van Veen (ISBN 9789045200378)
    16,99
  • Arabia bij je thuis | Merijn Tol, Nadia Zerouali (ISBN 9789021552200)
    29,99
  • Rudolph's cupcakes compleet | Rudolph van Veen (ISBN 9789045206912)
    19,95
  • Free range cook | Annabel Langbein (ISBN 9789000321186)
    27,50
  • Smaakvrienden fruit | Angelique Schmeinck (ISBN 9789045201580)
    15,00
  • Smaakvrienden groenten | Angelique Schmeinck (ISBN 9789045201481)
    39,95
  • Uit de tuin in de fles | Susy Atkins (ISBN 9789023013488)
    19,95
  • Sandra s keuken | Sandra Ysbrandy (ISBN 9789048817306)
    29,90
  • 53 recepten voor een gezonde barbecue (ISBN 9789051770469)
    12,95
  • Gehaktballen | Jez Felwick (ISBN 9789045200705)
    14,99
  • 34,99
  • Celebrate | Pippa Middleton (ISBN 9789000316113)
    12,50

bekijk het overzicht