Kwalitatief Marktonderzoek

op zoek naar voorkeuren en oordelen

Prijs € 22,95

Uitverkocht

Ook beschikbaar als:

U. Meier, M. Mandemakers

Paperback | Juli 2007 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Goede marketing begint met inzicht in de wensen van de klant. Kwalitatief marktonderzoek is het juiste middel om dit te krijgen. Deze vorm van onderzoek levert betrouwbare kennis op over gedrag en voorkeuren van consumenten en professionals. Dit boek legt uit hoe je goed kwalitatief onderzoek kunt doen. Het geeft daarbij antwoord op vragen zoals:- Hoe organiseer en leid je een succesvol groepsgesprek?- Waar vind je de juiste respondenten?- Hoe formuleer je effectieve vragen?- Wat is een checklist en Hoe stel je die op?- Wat zijn projectieve technieken en Hoe kun je die gebruiken?- Hoe analyseer en rapporteer je de uitkomsten van gesprekken?Kwalitatief marktonderzoek maakt deel uit van een serie van vijf boeken. De vijf delen samen ondersteunen studenten bij het ontwikkelen van de competentie 'marktonderzoek doen'. Bij kwalitatief marktonderzoek is vooral van belang dat je als een onafhankelijke buitenstaander goed inzicht krijgt in mensen. Dit doe je op basis van individuele interviews of door middel van een groepsdiscussie. Belangrijk hierbij is dat je de juiste personen vindt en ze motiveert om aan het onderzoek deel te nemen. Tijdens de gesprekken maak je gebruik van een checklist, die je combineert met gespreks- en/ of onderzoekstechnieken. Je maakt aantekeningen zodat je na afloop de uitkomsten kunt analyseren. De laatste stap is het maken van een rapport voor de opdrachtgever.De serie bestaat uit vijf delen:Starten met marktonderzoek,Deskresearch,Kwalitatief marktonderzoek,Enquête research,Direct aan de slag met SPSS.InclusiefWebsite:Algemene URL voor de serie is:www.seriemarktonderzoekvoorprojectonderwijs.wolters.nlDe afzonderlijke delen van de serie hebben tevens een eigen URL:www.startenmetmarktonderzoek.wolters.nlwww.deskresearch.wolters.nlwww.kwalitatiefmarktonderzoek.wolters.nlwww.enqueteresearch.wolters.nlwww.directaandeslagmetspss.wolters.nl

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
U. Meier, M. Mandemakers
Uitgever
Noordhoff Uitgevers B.V.
ISBN
9789001700287
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Juli 2007
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
112

Beschrijving

Goede marketing begint met inzicht in de wensen van de klant. Kwalitatief marktonderzoek is het juiste middel om dit te krijgen. Deze vorm van onderzoek levert betrouwbare kennis op over gedrag en voorkeuren van consumenten en professionals. Dit boek legt uit hoe je goed kwalitatief onderzoek kunt doen. Het geeft daarbij antwoord op vragen zoals:
- Hoe organiseer en leid je een succesvol groepsgesprek?
- Waar vind je de juiste respondenten?
- Hoe formuleer je effectieve vragen?
- Wat is een checklist en Hoe stel je die op?
- Wat zijn projectieve technieken en Hoe kun je die gebruiken?
- Hoe analyseer en rapporteer je de uitkomsten van gesprekken?
Kwalitatief marktonderzoek maakt deel uit van een serie van vijf boeken. De vijf delen samen ondersteunen studenten bij het ontwikkelen van de competentie 'marktonderzoek doen'. Bij kwalitatief marktonderzoek is vooral van belang dat je als een onafhankelijke buitenstaander goed inzicht krijgt in mensen. Dit doe je op basis van individuele interviews of door middel van een groepsdiscussie. Belangrijk hierbij is dat je de juiste personen vindt en ze motiveert om aan het onderzoek deel te nemen. Tijdens de gesprekken maak je gebruik van een checklist, die je combineert met gespreks- en/ of onderzoekstechnieken. Je maakt aantekeningen zodat je na afloop de uitkomsten kunt analyseren. De laatste stap is het maken van een rapport voor de opdrachtgever.
De serie bestaat uit vijf delen:
Starten met marktonderzoek,
Deskresearch,
Kwalitatief marktonderzoek,
Enquête research,
Direct aan de slag met SPSS.
Inclusief
Website:
Algemene URL voor de serie is:
www.seriemarktonderzoekvoorprojectonderwijs.wolters.nl
De afzonderlijke delen van de serie hebben tevens een eigen URL:
www.startenmetmarktonderzoek.wolters.nl
www.deskresearch.wolters.nl
www.kwalitatiefmarktonderzoek.wolters.nl
www.enqueteresearch.wolters.nl
www.directaandeslagmetspss.wolters.nl

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
U. Meier, M. Mandemakers
Uitgever
Noordhoff Uitgevers B.V.
ISBN
9789001700287
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Juli 2007
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
112

Johannes van Damprijs

Kookboek van het Jaar 2013

  • Echt eten

    Jonathan Karpathios, Bas Husslage

    Prijs € 29,99
  • Polpo

    Russell Norman

    Prijs € 34,99

Pak mee!

24Kitchen tips

  • De makkelijke maaltijd (ISBN 9789045201382)
    19,99
  • Het 24kitchen winterboek (ISBN 9789045203683)
    24,95
  • Rudolph kookt | Rudolph van Veen (ISBN 9789045206929)
    15,00
  • Grenzeloos koken (ISBN 9789045203584)
    19,95
  • Heerlijk Italiaans | Roberta Pagnier, Giovanni Caminita (ISBN 9789045207124)
    20,99
  • Rudolph's hartige cupcakes | Rudolph van Veen (ISBN 9789045200378)
    16,99
  • Arabia bij je thuis | Merijn Tol, Nadia Zerouali (ISBN 9789021552200)
    29,99
  • Rudolph's cupcakes compleet | Rudolph van Veen (ISBN 9789045206912)
    19,95
  • Free range cook | Annabel Langbein (ISBN 9789000321186)
    27,50
  • Smaakvrienden fruit | Angelique Schmeinck (ISBN 9789045201580)
    15,00
  • Smaakvrienden groenten | Angelique Schmeinck (ISBN 9789045201481)
    39,95
  • Uit de tuin in de fles | Susy Atkins (ISBN 9789023013488)
    19,95
  • Sandra s keuken | Sandra Ysbrandy (ISBN 9789048817306)
    29,90
  • 53 recepten voor een gezonde barbecue (ISBN 9789051770469)
    12,95
  • Gehaktballen | Jez Felwick (ISBN 9789045200705)
    14,99
  • 34,99
  • Celebrate | Pippa Middleton (ISBN 9789000316113)
    12,50

bekijk het overzicht