Marktonderzoek

Prijs € 81,95

Niet beschikbaar

Ook beschikbaar als:

Mirjam Broekhoff, Harm Stumpel, Erik Kostelijk

Paperback | Mei 2021 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

-Dé standaard op het gebied van marktonderzoek; -praktisch en helder gestructureerd handboek voor het complete marktonderzoeksproces; -biedt alle tools om het onderzoeksproces stapsgewijs uit te kunnen voeren. Marktonderzoek is het complete basisboek voor alle opleidingen waar studenten in het kader van afstuderen of stage zelf marktonderzoek doen. Het onderzoeksproces staat centraal, waarbij de nadruk ligt op het onderlinge verband tussen de verschillende fasen van onderzoek. Er is uitgebreide aandacht voor het formuleren van het theoretisch kader, de centrale vraag en de deelvragen. De verschillende onderzoeksvormen – kwalitatief en kwantitatief – worden beschreven, vanuit een praktische how to-benadering. De belangrijkste wijziging in deze vernieuwde, tiende editie is de nieuwe structuur. Deze volgt nu de verschillende fasen van de onderzoekscyclus: a.Probleemanalyse b.Onderzoeksopzet c.Uitvoering d.Analyse e.Rapportage en presentatie Ieder hoofdstuk vormt een onderdeel van deze onderzoekscyclus, alle hoofdstukken samen geven het volledige beeld. Deze structuur maakt het boek uniek ten opzichte van andere Nederlandstalige (markt)onderzoeksliteratuur. Daarnaast is er een uitgebreide paragraaf toegevoegd over A/B testing, usability testing en user experience en een hoofdstuk over (digital) analytics. De motivatie van de auteur om dit boek te schrijven: “In mijn college miste ik een boek dat op gestructureerde wijze de student laat zien hoe hij een onderzoeksplan moet opstellen en uitvoeren.” ~ Harm Stumpel ~ Marktonderzoek is bestemd voor alle opleidingen waar studenten in het kader van stage of afstuderen zelf marktonderzoek doen. Het is met name geschikt voor de hbo-opleidingen Commerciële Economie, Bedrijfseconomie, Logistiek en Bedrijfskunde. Studenten vinden in de ondersteunende online omgeving o.a. toetsen. Voor docenten staan er toetsen en PowerPoints. Bij dit boek kunnen docenten zelf toetsen samenstellen met behulp van www.toetsopmaat.nl (URL TOEVOEGEN: https://toetsopmaat.nl/). Deze toetsenbank bevat alle vragen uit de oefentoetsen voor studenten en daarnaast een set unieke vragen voor de docent: ideaal voor een tentamen! Toetsen kunnen worden geëxporteerd naar diverse formats. Dit boek is ook beschikbaar als e-book via het platform Bookshelf (URL TOEVOEGEN: https://bookshelf.nl/). Zoek het E-ISBN van dit boek » (URL invoegen: https://www.noordhoff.nl/hoger-onderwijs/overzicht-e-isbns) Harm Stumpel studeerde Bedrijfseconomie aan de Universiteit van Amsterdam. Daarna werkte hij als marktonderzoeker in het boekenvak en voor de marktonderzoekafdeling van een grote tijdschriftuitgeverij. Ruim twintig jaar geleden is hij gaan lesgeven aan de HES, de Hogeschool voor Economische Studies, tegenwoordig onderdeel van de Hogeschool van Amsterdam (HvA). Mirjam Broekhoff studeerde Economie, Marketing en Marktonderzoek aan de University for Life Sciences in Wageningen. Daarna werkte ze als marktonderzoeker, marketeer en docent in het heao. Sinds vijftien jaar heeft ze haar eigen bureau MB Marketing & Communicatie.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
Mirjam Broekhoff, Harm Stumpel, Erik Kostelijk
Uitgever
Noordhoff
ISBN
9789001891244
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Mei 2021
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
486

Beschrijving

-Dé standaard op het gebied van marktonderzoek; -praktisch en helder gestructureerd handboek voor het complete marktonderzoeksproces; -biedt alle tools om het onderzoeksproces stapsgewijs uit te kunnen voeren. Marktonderzoek is het complete basisboek voor alle opleidingen waar studenten in het kader van afstuderen of stage zelf marktonderzoek doen. Het onderzoeksproces staat centraal, waarbij de nadruk ligt op het onderlinge verband tussen de verschillende fasen van onderzoek. Er is uitgebreide aandacht voor het formuleren van het theoretisch kader, de centrale vraag en de deelvragen. De verschillende onderzoeksvormen – kwalitatief en kwantitatief – worden beschreven, vanuit een praktische how to-benadering. De belangrijkste wijziging in deze vernieuwde, tiende editie is de nieuwe structuur. Deze volgt nu de verschillende fasen van de onderzoekscyclus: a.Probleemanalyse b.Onderzoeksopzet c.Uitvoering d.Analyse e.Rapportage en presentatie Ieder hoofdstuk vormt een onderdeel van deze onderzoekscyclus, alle hoofdstukken samen geven het volledige beeld. Deze structuur maakt het boek uniek ten opzichte van andere Nederlandstalige (markt)onderzoeksliteratuur. Daarnaast is er een uitgebreide paragraaf toegevoegd over A/B testing, usability testing en user experience en een hoofdstuk over (digital) analytics. De motivatie van de auteur om dit boek te schrijven: “In mijn college miste ik een boek dat op gestructureerde wijze de student laat zien hoe hij een onderzoeksplan moet opstellen en uitvoeren.” ~ Harm Stumpel ~ Marktonderzoek is bestemd voor alle opleidingen waar studenten in het kader van stage of afstuderen zelf marktonderzoek doen. Het is met name geschikt voor de hbo-opleidingen Commerciële Economie, Bedrijfseconomie, Logistiek en Bedrijfskunde. Studenten vinden in de ondersteunende online omgeving o.a. toetsen. Voor docenten staan er toetsen en PowerPoints. Bij dit boek kunnen docenten zelf toetsen samenstellen met behulp van www.toetsopmaat.nl (URL TOEVOEGEN: https://toetsopmaat.nl/). Deze toetsenbank bevat alle vragen uit de oefentoetsen voor studenten en daarnaast een set unieke vragen voor de docent: ideaal voor een tentamen! Toetsen kunnen worden geëxporteerd naar diverse formats. Dit boek is ook beschikbaar als e-book via het platform Bookshelf (URL TOEVOEGEN: https://bookshelf.nl/). Zoek het E-ISBN van dit boek » (URL invoegen: https://www.noordhoff.nl/hoger-onderwijs/overzicht-e-isbns) Harm Stumpel studeerde Bedrijfseconomie aan de Universiteit van Amsterdam. Daarna werkte hij als marktonderzoeker in het boekenvak en voor de marktonderzoekafdeling van een grote tijdschriftuitgeverij. Ruim twintig jaar geleden is hij gaan lesgeven aan de HES, de Hogeschool voor Economische Studies, tegenwoordig onderdeel van de Hogeschool van Amsterdam (HvA). Mirjam Broekhoff studeerde Economie, Marketing en Marktonderzoek aan de University for Life Sciences in Wageningen. Daarna werkte ze als marktonderzoeker, marketeer en docent in het heao. Sinds vijftien jaar heeft ze haar eigen bureau MB Marketing & Communicatie.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
Mirjam Broekhoff, Harm Stumpel, Erik Kostelijk
Uitgever
Noordhoff
ISBN
9789001891244
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Mei 2021
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
486

Johannes van Damprijs

Kookboek van het Jaar 2013

  • Echt eten

    Jonathan Karpathios, Bas Husslage

    Prijs € 29,99
  • Polpo

    Russell Norman

    Prijs € 34,99

Pak mee!

24Kitchen tips

  • De makkelijke maaltijd (ISBN 9789045201382)
    19,99
  • Het 24kitchen winterboek (ISBN 9789045203683)
    24,95
  • Rudolph kookt | Rudolph van Veen (ISBN 9789045206929)
    15,00
  • Grenzeloos koken (ISBN 9789045203584)
    19,95
  • Heerlijk Italiaans | Roberta Pagnier, Giovanni Caminita (ISBN 9789045207124)
    20,99
  • Rudolph's hartige cupcakes | Rudolph van Veen (ISBN 9789045200378)
    16,99
  • Arabia bij je thuis | Merijn Tol, Nadia Zerouali (ISBN 9789021552200)
    29,99
  • Rudolph's cupcakes compleet | Rudolph van Veen (ISBN 9789045206912)
    19,95
  • Free range cook | Annabel Langbein (ISBN 9789000321186)
    27,50
  • Smaakvrienden fruit | Angelique Schmeinck (ISBN 9789045201580)
    15,00
  • Smaakvrienden groenten | Angelique Schmeinck (ISBN 9789045201481)
    39,95
  • Uit de tuin in de fles | Susy Atkins (ISBN 9789023013488)
    19,95
  • Sandra s keuken | Sandra Ysbrandy (ISBN 9789048817306)
    29,90
  • 53 recepten voor een gezonde barbecue (ISBN 9789051770469)
    12,95
  • Gehaktballen | Jez Felwick (ISBN 9789045200705)
    14,99
  • 34,99
  • Celebrate | Pippa Middleton (ISBN 9789000316113)
    12,50

bekijk het overzicht