Media onder de loep

een inleiding tot de mediastudies

Prijs € 26,00

Uitverkocht

Ook beschikbaar als:

Katheline De Lembre

Paperback | Augustus 2011 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Media onder de loep, een inleiding in de mediastudies is in de eerste plaats een handboek voor studenten die de studie van de massamedia onontbeerlijk achten voor hun verdere loopbaan als mediaprofessional. Daarnaast is het boeiend leesmateriaal voor al wie een algemeen inzicht wil krijgen in het Vlaamse medialandschap.Doorheen de verschillende hoofdstukken wordt de lezer ingewijd in een landschap dat steeds in beweging is. Een veranderd gebruik van de media, nieuwe spelers op de markt, een gev arieerder aanbod,... Dit alles heeft ervoor gezorgd dat de klassieke media opgaan in een ruimer media-landschap. De nadruk in dit werk ligt op de situering van de media in het algemeen -met focus op de printmedia en de digitale media.Speciale aandacht gaat uit naar mediamarketing, commercialisering en concentratiebewegingen. De tijd van media als familiebedrijfje of als spreekbuis van een politieke partij of vereniging is voorbij. De strijd om de lezer, kijker, luisteraar, surfer is de laatste decennia losgebarsten en maakt van massamedia commerciële producten die verkocht moeten worden. Het is dus ook belangrijk dat toekomstige mediaprofessionals de marketingprincipes in een mediabedrijf kunnen toepassen.Over de auteur:Katheline De Lembre is lector aan de Arteveldehogeschool te Gent. Ze doceert Mediastudies, Media-analyse en Marketing.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
Katheline De Lembre
Uitgever
Acco
ISBN
9789033485930
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Augustus 2011
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
208

Beschrijving

Media onder de loep, een inleiding in de mediastudies is in de eerste plaats een handboek voor studenten die de studie van de massamedia onontbeerlijk achten voor hun verdere loopbaan als mediaprofessional. Daarnaast is het boeiend leesmateriaal voor al wie een algemeen inzicht wil krijgen in het Vlaamse medialandschap.

Doorheen de verschillende hoofdstukken wordt de lezer ingewijd in een landschap dat steeds in beweging is. Een veranderd gebruik van de media, nieuwe spelers op de markt, een gev arieerder aanbod,... Dit alles heeft ervoor gezorgd dat de klassieke media opgaan in een ruimer media-landschap. De nadruk in dit werk ligt op de situering van de media in het algemeen -met focus op de printmedia en de digitale media.

Speciale aandacht gaat uit naar mediamarketing, commercialisering en concentratiebewegingen. De tijd van media als familiebedrijfje of als spreekbuis van een politieke partij of vereniging is voorbij. De strijd om de lezer, kijker, luisteraar, surfer is de laatste decennia losgebarsten en maakt van massamedia commerciële producten die verkocht moeten worden. Het is dus ook belangrijk dat toekomstige mediaprofessionals de marketingprincipes in een mediabedrijf kunnen toepassen.

Over de auteur:

Katheline De Lembre is lector aan de Arteveldehogeschool te Gent. Ze doceert Mediastudies, Media-analyse en Marketing.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
Katheline De Lembre
Uitgever
Acco
ISBN
9789033485930
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Augustus 2011
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
208

Johannes van Damprijs

Kookboek van het Jaar 2013

  • Echt eten

    Jonathan Karpathios, Bas Husslage

    Prijs € 29,99
  • Polpo

    Russell Norman

    Prijs € 34,99

Pak mee!

24Kitchen tips

  • De makkelijke maaltijd (ISBN 9789045201382)
    19,99
  • Het 24kitchen winterboek (ISBN 9789045203683)
    24,95
  • Rudolph kookt | Rudolph van Veen (ISBN 9789045206929)
    15,00
  • Grenzeloos koken (ISBN 9789045203584)
    19,95
  • Heerlijk Italiaans | Roberta Pagnier, Giovanni Caminita (ISBN 9789045207124)
    20,99
  • Rudolph's hartige cupcakes | Rudolph van Veen (ISBN 9789045200378)
    16,99
  • Arabia bij je thuis | Merijn Tol, Nadia Zerouali (ISBN 9789021552200)
    29,99
  • Rudolph's cupcakes compleet | Rudolph van Veen (ISBN 9789045206912)
    19,95
  • Free range cook | Annabel Langbein (ISBN 9789000321186)
    27,50
  • Smaakvrienden fruit | Angelique Schmeinck (ISBN 9789045201580)
    15,00
  • Smaakvrienden groenten | Angelique Schmeinck (ISBN 9789045201481)
    39,95
  • Uit de tuin in de fles | Susy Atkins (ISBN 9789023013488)
    19,95
  • Sandra s keuken | Sandra Ysbrandy (ISBN 9789048817306)
    29,90
  • 53 recepten voor een gezonde barbecue (ISBN 9789051770469)
    12,95
  • Gehaktballen | Jez Felwick (ISBN 9789045200705)
    14,99
  • 34,99
  • Celebrate | Pippa Middleton (ISBN 9789000316113)
    12,50

bekijk het overzicht