Oilily

Prijs € 17,50

Uitverkocht

Ook beschikbaar als:

Jos Arts

Paperback | Januari 2009 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Eeuwenlang werden kinderen beschouwd als minivolwassenen en dat werd ook uitgedrukt door hun kleding die vooral stijf, degelijk en donker was. Marieke Olsthoorn-Roosen was het een gruwel. Toen zij en haar man Willem kinderen kregen, ging ze daarom hun kleren zelf maken. Het waren vrolijke, kleurrijke kleertjes die tegen een stootje konden en waarin de kinderen lekker konden spelen. Door de enthousiaste reacties uit de omgeving besloten de Olsthoorns de kleding op de markt te gaan brengen: Oilily was geboren. De fleurige ontwerpen, vaak geïnspireerd op traditionele klederdrachten uit alle windstreken, raakten duidelijk een snaar bij een nieuwe generatie ouders. Aanvankelijk werd Oilily alleen verkocht in een klein aantal gespecialiseerde boetieks in Nederland en België, maar in de jaren tachtig brak het merk groot door en werd een megasucces van Tokio tot New York. Niet alleen kinderen, zelfs moeders werden gesignaleerd in Oilily. Oilily vertelt het verhaal van een van Nederlands belangrijkste modemerken. Van de pioniersjaren in de wilde jaren zestig tot het grote succes in de jaren tachtig. Van de groei naar meer dan zeventig eigen winkels in o.a. Amsterdam, Madrid, Londen, New York en Tokio tot de transformatie naar een modemerk met een eigen dameslijn, parfum en accessoires. Oilily is gegroeid, heeft de ups en downs gekend die geen onderneming bespaard blijven, maar heeft door de jaren heen de sterke eigen identiteit zorgvuldig bewaakt. De eigenzinnige, maar functionele ontwerpen, gecombineerd met nuchter Hollands ondernemerschap, hebben het merk een unieke plaats gegeven in de wereld van de kinderkleding. En nog steeds staat het kind centraal en wordt Oilily ontworpen en gemaakt met liefde, zorg en oog voor detail. Oilily is daardoor niet alleen het verhaal van een modemerk, het is het verhaal van een tijdgeest.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
Jos Arts
Uitgever
Uitgeverij WBOOKS
ISBN
9789089100696
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Januari 2009
Categorie
Algemeen
Taal
Nederlandstalig

Beschrijving

Eeuwenlang werden kinderen beschouwd als minivolwassenen en dat werd ook uitgedrukt door hun kleding die vooral stijf, degelijk en donker was. Marieke Olsthoorn-Roosen was het een gruwel.
Toen zij en haar man Willem kinderen kregen, ging ze daarom hun kleren zelf maken. Het waren vrolijke, kleurrijke kleertjes die tegen een stootje konden en waarin de kinderen lekker konden spelen. Door de enthousiaste reacties uit de omgeving besloten de Olsthoorns de kleding op de markt te gaan brengen: Oilily was geboren. De fleurige ontwerpen, vaak geïnspireerd op traditionele klederdrachten uit alle windstreken, raakten duidelijk een snaar bij een nieuwe generatie ouders. Aanvankelijk werd Oilily alleen verkocht in een klein aantal gespecialiseerde boetieks in Nederland en België, maar in de jaren tachtig brak het merk groot door en werd een megasucces van Tokio tot New York. Niet alleen kinderen, zelfs moeders werden gesignaleerd in Oilily.

Oilily vertelt het verhaal van een van Nederlands belangrijkste modemerken. Van de pioniersjaren in de wilde jaren zestig tot het grote succes in de jaren tachtig. Van de groei naar meer dan zeventig eigen winkels in o.a. Amsterdam, Madrid, Londen, New York en Tokio tot de transformatie naar een modemerk met een eigen dameslijn, parfum en accessoires.

Oilily is gegroeid, heeft de ups en downs gekend die geen onderneming bespaard blijven, maar heeft door de jaren heen de sterke eigen identiteit zorgvuldig bewaakt. De eigenzinnige, maar functionele ontwerpen, gecombineerd met nuchter Hollands ondernemerschap, hebben het merk een unieke plaats gegeven in de wereld van de kinderkleding. En nog steeds staat het kind centraal en wordt Oilily ontworpen en gemaakt met liefde, zorg en oog voor detail. Oilily is daardoor niet alleen het verhaal van een modemerk, het is het verhaal van een tijdgeest.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
Jos Arts
Uitgever
Uitgeverij WBOOKS
ISBN
9789089100696
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Januari 2009
Categorie
Algemeen
Taal
Nederlandstalig

Johannes van Damprijs

Kookboek van het Jaar 2013

  • Echt eten

    Jonathan Karpathios, Bas Husslage

    Prijs € 29,99
  • Polpo

    Russell Norman

    Prijs € 34,99

Pak mee!

24Kitchen tips

  • De makkelijke maaltijd (ISBN 9789045201382)
    19,99
  • Het 24kitchen winterboek (ISBN 9789045203683)
    24,95
  • Rudolph kookt | Rudolph van Veen (ISBN 9789045206929)
    15,00
  • Grenzeloos koken (ISBN 9789045203584)
    19,95
  • Heerlijk Italiaans | Roberta Pagnier, Giovanni Caminita (ISBN 9789045207124)
    20,99
  • Rudolph's hartige cupcakes | Rudolph van Veen (ISBN 9789045200378)
    16,99
  • Arabia bij je thuis | Merijn Tol, Nadia Zerouali (ISBN 9789021552200)
    29,99
  • Rudolph's cupcakes compleet | Rudolph van Veen (ISBN 9789045206912)
    19,95
  • Free range cook | Annabel Langbein (ISBN 9789000321186)
    27,50
  • Smaakvrienden fruit | Angelique Schmeinck (ISBN 9789045201580)
    15,00
  • Smaakvrienden groenten | Angelique Schmeinck (ISBN 9789045201481)
    39,95
  • Uit de tuin in de fles | Susy Atkins (ISBN 9789023013488)
    19,95
  • Sandra s keuken | Sandra Ysbrandy (ISBN 9789048817306)
    29,90
  • 53 recepten voor een gezonde barbecue (ISBN 9789051770469)
    12,95
  • Gehaktballen | Jez Felwick (ISBN 9789045200705)
    14,99
  • 34,99
  • Celebrate | Pippa Middleton (ISBN 9789000316113)
    12,50

bekijk het overzicht