Ondernemen in allianties en netwerken

een multidisciplinaire

Prijs € 87,95

Niet beschikbaar

Hardback | November 2007 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Interorganisatorische samenwerking in netwerken is een belangrijke factor achter het innovatievermogen van bedrijven. Steeds meer bedrijven maken gebruik van strategische allianties om producten of markten te ontwikkelen, kennis te verwerven of risico's en investeringen te delen. Deze ontwikkeling is snel gegaan, maar toch zijn niet alle samenwerkingsverbanden succesvol. De dynamiek is immers vaak onvoorspelbaar. Uit de bijdragen in dit boek blijkt bovendien dat er vele vormen bestaan van allianties en netwerken. Ieder vakgebied kiest zijn eigen invalshoeken en levert eigen inzichten: * Het organisatiekundig perspectief gaat in op innovatie in netwerken* Het bedrijfskundig perspectief belicht het formeren en functioneren van allianties* De bestuurskunde neemt samenwerking tussen publieke en private instellingen onder de loep* Het sociaal-wetenschappelijk perspectief bekijkt de spanningen in inspiraties in samenwerking'Ondernemen in allianties en netwerken' brengt de verschillende invalshoeken samen en slaat een brug tussen theorie en praktijk. Meer dan dertig auteurs bieden vanuit een multidisciplinair perspectief theorieën en inzichten om de dynamiek van samenwerking tussen organisaties beter te begrijpen en succesvol te maken. Praktijkbeoefenaars delen hun ervaringen en het boek besluit met een overzicht van succesvoorwaarden en een beschrijving van paradoxen die behulpzaam kunnen zijn bij het formeren, functioneren en transformeren van allianties en netwerken.

Volledige beschrijving

Specificaties

Uitgever
Boom
ISBN
9789013049190
Bindwijze
Hardback
Publicatiedatum
November 2007
Categorie
Wetenschappelijk
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
349

Beschrijving

Interorganisatorische samenwerking in netwerken is een belangrijke factor achter het innovatievermogen van bedrijven. Steeds meer bedrijven maken gebruik van strategische allianties om producten of markten te ontwikkelen, kennis te verwerven of risico's en investeringen te delen. Deze ontwikkeling is snel gegaan, maar toch zijn niet alle samenwerkingsverbanden succesvol. De dynamiek is immers vaak onvoorspelbaar.
Uit de bijdragen in dit boek blijkt bovendien dat er vele vormen bestaan van allianties en netwerken. Ieder vakgebied kiest zijn eigen invalshoeken en levert eigen inzichten:
* Het organisatiekundig perspectief gaat in op innovatie in netwerken
* Het bedrijfskundig perspectief belicht het formeren en functioneren van allianties
* De bestuurskunde neemt samenwerking tussen publieke en private instellingen onder de loep
* Het sociaal-wetenschappelijk perspectief bekijkt de spanningen in inspiraties in samenwerking
'Ondernemen in allianties en netwerken' brengt de verschillende invalshoeken samen en slaat een brug tussen theorie en praktijk. Meer dan dertig auteurs bieden vanuit een multidisciplinair perspectief theorieën en inzichten om de dynamiek van samenwerking tussen organisaties beter te begrijpen en succesvol te maken. Praktijkbeoefenaars delen hun ervaringen en het boek besluit met een overzicht van succesvoorwaarden en een beschrijving van paradoxen die behulpzaam kunnen zijn bij het formeren, functioneren en transformeren van allianties en netwerken.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Uitgever
Boom
ISBN
9789013049190
Bindwijze
Hardback
Publicatiedatum
November 2007
Categorie
Wetenschappelijk
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
349

Johannes van Damprijs

Kookboek van het Jaar 2013

  • Echt eten

    Jonathan Karpathios, Bas Husslage

    Prijs € 29,99
  • Polpo

    Russell Norman

    Prijs € 34,99

Pak mee!

24Kitchen tips

  • De makkelijke maaltijd (ISBN 9789045201382)
    19,99
  • Het 24kitchen winterboek (ISBN 9789045203683)
    24,95
  • Rudolph kookt | Rudolph van Veen (ISBN 9789045206929)
    15,00
  • Grenzeloos koken (ISBN 9789045203584)
    19,95
  • Heerlijk Italiaans | Roberta Pagnier, Giovanni Caminita (ISBN 9789045207124)
    20,99
  • Rudolph's hartige cupcakes | Rudolph van Veen (ISBN 9789045200378)
    16,99
  • Arabia bij je thuis | Merijn Tol, Nadia Zerouali (ISBN 9789021552200)
    29,99
  • Rudolph's cupcakes compleet | Rudolph van Veen (ISBN 9789045206912)
    19,95
  • Free range cook | Annabel Langbein (ISBN 9789000321186)
    27,50
  • Smaakvrienden fruit | Angelique Schmeinck (ISBN 9789045201580)
    15,00
  • Smaakvrienden groenten | Angelique Schmeinck (ISBN 9789045201481)
    39,95
  • Uit de tuin in de fles | Susy Atkins (ISBN 9789023013488)
    19,95
  • Sandra s keuken | Sandra Ysbrandy (ISBN 9789048817306)
    29,90
  • 53 recepten voor een gezonde barbecue (ISBN 9789051770469)
    12,95
  • Gehaktballen | Jez Felwick (ISBN 9789045200705)
    14,99
  • 34,99
  • Celebrate | Pippa Middleton (ISBN 9789000316113)
    12,50

bekijk het overzicht