Onderwijskunde

een kennisbasis voor professionals

Prijs € 70,95

Niet beschikbaar

Ook beschikbaar als:

N. Verloop

Paperback | September 2003 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

De tweede druk is een vrijwel volledig herschreven editie van de eerste uitgave uit 1995. Dit boek is grotendeels door andere auteurs geschreven en ook de indeling van het boek is geheel gewijzigd. Zo is er nu een afzonderlijk hoofdstuk opgenomen over onderwijs in de maatschappelijke context, waarin diverse onderwijssociologische thematieken aan bod komen (auteurs Dekkers & Meijnen). Er is bovendien een hoofdstuk toegevoegd over de rol van de overheid in het onderwijsbeleid (auteur Leune). Nieuw zijn ook hoofdstukken over de meso-problematiek (auteurs Creemers & Sleegers) en over de rol van ICT in het onderwijs (auteurs Lowyck, Kanselaar & De Jong). Het hoofdstuk over leerlingvariabelen en dat over didactische evaluatie zijn gebleven, maar ze zijn geschreven door andere auteurs, respectievelijk Vermunt & Ten Dam en Dochy & Janssens. De thematiek van de didactische werkvormen en die van het curriculum zijn samengenomen in het nieuwe hoofdstuk 'Leeromgevingen' in deze editie van de hand van Terwel en Lowyck. (wr)De auteurs van dit boek zijn zestien gerenommeerde hoogleraren uit Nederland en Vlaanderen. Zij staan borg voor een gedegen wetenschappelijk gehalte en een weergave van de allerlaatste wetenschappelijke stand van zaken. (wr)Er is, evenals in de vorige editie, alles aan gedaan om het boek tot één geheel te maken, waarin de hoofdstukken nauwkeurig op elkaar zijn afgestemd. Vanwege de zeer positieve ontvangst van de eerste editie is vastgehouden aan de analoge opbouw van de afzonderlijke hoofdstukken. Hierin wordt het betoog voortdurend ondersteund met verhelderende voorbeelden en 'excursies'. Ook nu weer is het boek geschreven in een vlot leesbare stijl, zonder daarbij enige afbreuk te doen aan het wetenschappelijk gehalte. In zijn totaliteit geeft het boek een redelijk compleet beeld van datgene wat de onderwijswetenschappen op dit moment aan inzichten te bieden hebben.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
N. Verloop
Uitgever
Noordhoff Uitgevers B.V.
ISBN
9789001545338
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
September 2003
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
474

Beschrijving

De tweede druk is een vrijwel volledig herschreven editie van de eerste uitgave uit 1995. Dit boek is grotendeels door andere auteurs geschreven en ook de indeling van het boek is geheel gewijzigd. Zo is er nu een afzonderlijk hoofdstuk opgenomen over onderwijs in de maatschappelijke context, waarin diverse onderwijssociologische thematieken aan bod komen (auteurs Dekkers & Meijnen). Er is bovendien een hoofdstuk toegevoegd over de rol van de overheid in het onderwijsbeleid (auteur Leune). Nieuw zijn ook hoofdstukken over de meso-problematiek (auteurs Creemers & Sleegers) en over de rol van ICT in het onderwijs (auteurs Lowyck, Kanselaar & De Jong). Het hoofdstuk over leerlingvariabelen en dat over didactische evaluatie zijn gebleven, maar ze zijn geschreven door andere auteurs, respectievelijk Vermunt & Ten Dam en Dochy & Janssens. De thematiek van de didactische werkvormen en die van het curriculum zijn samengenomen in het nieuwe hoofdstuk 'Leeromgevingen' in deze editie van de hand van Terwel en Lowyck. (wr)De auteurs van dit boek zijn zestien gerenommeerde hoogleraren uit Nederland en Vlaanderen. Zij staan borg voor een gedegen wetenschappelijk gehalte en een weergave van de allerlaatste wetenschappelijke stand van zaken. (wr)Er is, evenals in de vorige editie, alles aan gedaan om het boek tot één geheel te maken, waarin de hoofdstukken nauwkeurig op elkaar zijn afgestemd. Vanwege de zeer positieve ontvangst van de eerste editie is vastgehouden aan de analoge opbouw van de afzonderlijke hoofdstukken. Hierin wordt het betoog voortdurend ondersteund met verhelderende voorbeelden en 'excursies'. Ook nu weer is het boek geschreven in een vlot leesbare stijl, zonder daarbij enige afbreuk te doen aan het wetenschappelijk gehalte. In zijn totaliteit geeft het boek een redelijk compleet beeld van datgene wat de onderwijswetenschappen op dit moment aan inzichten te bieden hebben.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
N. Verloop
Uitgever
Noordhoff Uitgevers B.V.
ISBN
9789001545338
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
September 2003
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
474

Johannes van Damprijs

Kookboek van het Jaar 2013

  • Echt eten

    Jonathan Karpathios, Bas Husslage

    Prijs € 29,99
  • Polpo

    Russell Norman

    Prijs € 34,99

Pak mee!

24Kitchen tips

  • De makkelijke maaltijd (ISBN 9789045201382)
    19,99
  • Het 24kitchen winterboek (ISBN 9789045203683)
    24,95
  • Rudolph kookt | Rudolph van Veen (ISBN 9789045206929)
    15,00
  • Grenzeloos koken (ISBN 9789045203584)
    19,95
  • Heerlijk Italiaans | Roberta Pagnier, Giovanni Caminita (ISBN 9789045207124)
    20,99
  • Rudolph's hartige cupcakes | Rudolph van Veen (ISBN 9789045200378)
    16,99
  • Arabia bij je thuis | Merijn Tol, Nadia Zerouali (ISBN 9789021552200)
    29,99
  • Rudolph's cupcakes compleet | Rudolph van Veen (ISBN 9789045206912)
    19,95
  • Free range cook | Annabel Langbein (ISBN 9789000321186)
    27,50
  • Smaakvrienden fruit | Angelique Schmeinck (ISBN 9789045201580)
    15,00
  • Smaakvrienden groenten | Angelique Schmeinck (ISBN 9789045201481)
    39,95
  • Uit de tuin in de fles | Susy Atkins (ISBN 9789023013488)
    19,95
  • Sandra s keuken | Sandra Ysbrandy (ISBN 9789048817306)
    29,90
  • 53 recepten voor een gezonde barbecue (ISBN 9789051770469)
    12,95
  • Gehaktballen | Jez Felwick (ISBN 9789045200705)
    14,99
  • 34,99
  • Celebrate | Pippa Middleton (ISBN 9789000316113)
    12,50

bekijk het overzicht