Positioneren (e-Book)

stappenplan voor een scherpe positionering

Prijs € 35,50

Niet beschikbaar

Ook beschikbaar als:

Rik Riezebos, Jaap van der Grinten

EPUB met digitaal watermerk | Mei 2017 |

Beoordeel dit boek als eerste!
Let op: Dit e-Book is niet leesbaar op e-readers met een zwart-wit scherm.

Beschrijving

Positioneren is een marketingtechniek die helpt de beeldvorming rond een product, dienst of organisatie proactief te sturen. In onze multimediale samenleving is dat steeds belangrijker; hoe mensen over een merk spreken bepaalt voor een groot deel het succes ervan. Het immer populaire en door veel studenten geroemde boek Positioneren biedt een stapsgewijze aanpak en aansprekende voorbeelden voor het toepassen van deze techniek. Kenmerken Aan Positioneren liggen twee principiële keuzen ten grondslag. Ten eerste is dit boek geschreven vanuit het perspectief van de manager. Het boek is zo uitgewerkt dat de lezer de kennis direct kan toepassen in een stappenplan voor zijn dagelijkse praktijk. Ten tweede wordt in dit boek een lans gebroken om bij positioneren meer van binnen naar buiten te werken: inside-out in plaats van outside-in, en te starten met een analyse van de organisatie-identiteit. Daardoor kan een externe positionering beter worden waargemaakt en is een intern draagvlak verzekerd. De inhoud van het boek is praktisch van opzet, voorzien van aansprekende voorbeelden en stelt de lezer in staat zelfstandig een positioneringstraject uit te voeren. Wijzigingen in de derde druk De tekst is geactualiseerd. Ook is er meer aandacht voor vragen als: Met welke concurrenten moet je rekening houden? Alleen met die uit de eigen categorie of ook met mogelijke nieuwe spelers? Moet je bij positioneren altijd focussen op differentiatie of kun je het accent beter leggen op categorie-eigenschappen? Daarnaast komt het essentiële belang van naamsbekendheid aan de orde. Over het boek 'Een grondig boek verluchtigd met veel tabellen, figuren, plaatjes en kaders met mini-cases. Positioneren is zo toepasbaar als maar zijn kan.' Adformatie 'Positioneren is een bijzonder duidelijk en vooral bruikbaar boek. De theorie is van heldere voorbeelden voorzien. Kortom, een aanrader voor iedereen die het bedrijfsmerk tot zijn verantwoordelijkheid mag rekenen.' Managementboek.nl Doelgroep Studenten in het derde en vierde jaar van het hbo. Het wordt vaak gebruikt als basis voor afstudeeronderzoek. Beginnende professionals in marketing/corporate communicatie.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
Rik Riezebos, Jaap van der Grinten
Uitgever
Boom
ISBN
9789058758347
Formaat
EPUB met digitaal watermerk
Publicatiedatum
Mei 2017
Bestandsgrootte
16811613 bytes
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
210

Beschrijving

Positioneren is een marketingtechniek die helpt de beeldvorming rond een product, dienst of organisatie proactief te sturen. In onze multimediale samenleving is dat steeds belangrijker; hoe mensen over een merk spreken bepaalt voor een groot deel het succes ervan. Het immer populaire en door veel studenten geroemde boek Positioneren biedt een stapsgewijze aanpak en aansprekende voorbeelden voor het toepassen van deze techniek. Kenmerken Aan Positioneren liggen twee principiële keuzen ten grondslag. Ten eerste is dit boek geschreven vanuit het perspectief van de manager. Het boek is zo uitgewerkt dat de lezer de kennis direct kan toepassen in een stappenplan voor zijn dagelijkse praktijk. Ten tweede wordt in dit boek een lans gebroken om bij positioneren meer van binnen naar buiten te werken: inside-out in plaats van outside-in, en te starten met een analyse van de organisatie-identiteit. Daardoor kan een externe positionering beter worden waargemaakt en is een intern draagvlak verzekerd. De inhoud van het boek is praktisch van opzet, voorzien van aansprekende voorbeelden en stelt de lezer in staat zelfstandig een positioneringstraject uit te voeren. Wijzigingen in de derde druk De tekst is geactualiseerd. Ook is er meer aandacht voor vragen als: Met welke concurrenten moet je rekening houden? Alleen met die uit de eigen categorie of ook met mogelijke nieuwe spelers? Moet je bij positioneren altijd focussen op differentiatie of kun je het accent beter leggen op categorie-eigenschappen? Daarnaast komt het essentiële belang van naamsbekendheid aan de orde. Over het boek 'Een grondig boek verluchtigd met veel tabellen, figuren, plaatjes en kaders met mini-cases. Positioneren is zo toepasbaar als maar zijn kan.' Adformatie 'Positioneren is een bijzonder duidelijk en vooral bruikbaar boek. De theorie is van heldere voorbeelden voorzien. Kortom, een aanrader voor iedereen die het bedrijfsmerk tot zijn verantwoordelijkheid mag rekenen.' Managementboek.nl Doelgroep Studenten in het derde en vierde jaar van het hbo. Het wordt vaak gebruikt als basis voor afstudeeronderzoek. Beginnende professionals in marketing/corporate communicatie.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
Rik Riezebos, Jaap van der Grinten
Uitgever
Boom
ISBN
9789058758347
Formaat
EPUB met digitaal watermerk
Publicatiedatum
Mei 2017
Bestandsgrootte
16811613 bytes Kb
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
210

Johannes van Damprijs

Kookboek van het Jaar 2013

  • Echt eten

    Jonathan Karpathios, Bas Husslage

    Prijs € 29,99
  • Polpo

    Russell Norman

    Prijs € 34,99

Pak mee!

24Kitchen tips

  • De makkelijke maaltijd (ISBN 9789045201382)
    19,99
  • Het 24kitchen winterboek (ISBN 9789045203683)
    24,95
  • Rudolph kookt | Rudolph van Veen (ISBN 9789045206929)
    15,00
  • Grenzeloos koken (ISBN 9789045203584)
    19,95
  • Heerlijk Italiaans | Roberta Pagnier, Giovanni Caminita (ISBN 9789045207124)
    20,99
  • Rudolph's hartige cupcakes | Rudolph van Veen (ISBN 9789045200378)
    16,99
  • Arabia bij je thuis | Merijn Tol, Nadia Zerouali (ISBN 9789021552200)
    29,99
  • Rudolph's cupcakes compleet | Rudolph van Veen (ISBN 9789045206912)
    19,95
  • Free range cook | Annabel Langbein (ISBN 9789000321186)
    27,50
  • Smaakvrienden fruit | Angelique Schmeinck (ISBN 9789045201580)
    15,00
  • Smaakvrienden groenten | Angelique Schmeinck (ISBN 9789045201481)
    39,95
  • Uit de tuin in de fles | Susy Atkins (ISBN 9789023013488)
    19,95
  • Sandra s keuken | Sandra Ysbrandy (ISBN 9789048817306)
    29,90
  • 53 recepten voor een gezonde barbecue (ISBN 9789051770469)
    12,95
  • Gehaktballen | Jez Felwick (ISBN 9789045200705)
    14,99
  • 34,99
  • Celebrate | Pippa Middleton (ISBN 9789000316113)
    12,50

bekijk het overzicht