Shared Service Centers II

van kostenbesparing naar waardecreatie

Prijs € 49,95

Uitverkocht

Ook beschikbaar als:

J. Strikwerda

Paperback | Juli 2010 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

"Shared Service Centers I werd bekroond met de Vakjuryprijs van de Orde van Organisatiekundigen en -adviseurs - OoaNu in veel ondernemingen shared service centers zijn ingevoerd doet de vraag zich voor hoe deze efficiënter aan te sturen en vooral ook te integreren in de innovatieprocessen. Ook de toepassing van SSC’s in de non-profit-sector en in de publieke sector neemt een steeds grotere vlucht. Deze nieuwe editie van het standaardwerk over shared service centers behandelt hoe de problematische p x q-aansturing vervangen kan worden door een efficiëntere en effectievere aansturing van SSC’s. De resultaten zijn lagere kosten en tegelijk een betere integratie in innovatieprocessen. Ook wordt duidelijk op welke wijze shared service centers kunnen bijdragen aan de waardepropositie van de onderneming voor de afnemer en daarmee hoe ze competitief en strategisch ingezet kunnen worden.Voor veel ondernemingen betekent het werken met shared service centers een leerproces naar een multidimensionale organisatie om de aansluiting met een steeds dynamischer en gedifferentieerdere markt niet te verliezen. Dit leerproces gaat niet alleen over de ontwikkeling van het shared service center zelf, maar vooral ook over de kwaliteit van het ondernemerschap en de ontwikkeling van de organisatie als geheel. In deze editie wordt een driedimensionaal ontwikkelingsmodel geïntroduceerd dat inmiddels door meerdere organisaties met vrucht wordt toegepast. In de non-profit-sector en de overheid gelden andere regels dan in het bedrijfsleven. Deze editie besteedt hieraan specifieke aandacht, bijvoorbeeld door intergemeentelijke samenwerking, daarmee samenhangend komt ook de juridische vormgeving van samenwerking in de vorm van shared service centers aan bod. Ook biedt het boek beslismomenten voor outsourcing.Het boek bevat negen uitgewerkte casebeschrijvingen. Zeven daarvan zijn afkomstig uit de vorige editie waarbij een update wordt gegeven. De lezer kan zo zien welke ontwikkelingen ondernemingen met hun shared service centra doormaken. Daarnaast zijn twee geheel nieuwe cases toegevoegd, waarvan één uit de non-profit sector. Met Shared Service Centers II beschikken ondernemers, bestuurders, stafmedewerkers en adviseurs over een bijdetijds handboek over een niet weg te denken fenomeen in de ontwikkeling van organisaties in het bedrijfsleven, de non-profit sector en bij overheden. De auteurProf. Dr. J. Strikwerda is management consultant, director van het Nolan Norton Institute en hoogleraar Organisatieleer en Organisatieverandering aan de Universiteit van Amsterdam POD-castGa naar de POD-cast.Audio CD Management Topics 'Shared Service Centers'Deze aflevering van Management Topics geeft u in ruim één uur inzicht in de snelle ontwikkeling van Shared Service Centers II. Na beluistering van dit audiocollege weet u onder meer wat de voor- en nadelen zijn, wat de relatie is tussen outsourcing en Shared Service Centers, wat de kritieke succesfactoren bij invoering zijn, waar u een Shared Service Center in uw organisatie moet plaatsen en hoe u het moet besturen.Management Topics is een serie audiocolleges over managementonderwerpen die de actualiteit van morgen bepalen. Het gekozen thema wordt van meerdere kanten belicht zodat u in ongeveer één uur bent bijgepraat.Het boek is zowel los als in combinatie met de cd te bestellen."

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
J. Strikwerda
Uitgever
Gorcum b.v., Koninklijke Van
ISBN
9789023246633
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Juli 2010
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
324

Beschrijving

"Shared Service Centers I werd bekroond met de Vakjuryprijs van de Orde van Organisatiekundigen en -adviseurs - Ooa

Nu in veel ondernemingen shared service centers zijn ingevoerd doet de vraag zich voor hoe deze efficiënter aan te sturen en vooral ook te integreren in de innovatieprocessen. Ook de toepassing van SSC’s in de non-profit-sector en in de publieke sector neemt een steeds grotere vlucht.

Deze nieuwe editie van het standaardwerk over shared service centers behandelt hoe de problematische p x q-aansturing vervangen kan worden door een efficiëntere en effectievere aansturing van SSC’s. De resultaten zijn lagere kosten en tegelijk een betere integratie in innovatieprocessen. Ook wordt duidelijk op welke wijze shared service centers kunnen bijdragen aan de waardepropositie van de onderneming voor de afnemer en daarmee hoe ze competitief en strategisch ingezet kunnen worden.

Voor veel ondernemingen betekent het werken met shared service centers een leerproces naar een multidimensionale organisatie om de aansluiting met een steeds dynamischer en gedifferentieerdere markt niet te verliezen. Dit leerproces gaat niet alleen over de ontwikkeling van het shared service center zelf, maar vooral ook over de kwaliteit van het ondernemerschap en de ontwikkeling van de organisatie als geheel. In deze editie wordt een driedimensionaal ontwikkelingsmodel geïntroduceerd dat inmiddels door meerdere organisaties met vrucht wordt toegepast.

In de non-profit-sector en de overheid gelden andere regels dan in het bedrijfsleven. Deze editie besteedt hieraan specifieke aandacht, bijvoorbeeld door intergemeentelijke samenwerking, daarmee samenhangend komt ook de juridische vormgeving van samenwerking in de vorm van shared service centers aan bod. Ook biedt het boek beslismomenten voor outsourcing.

Het boek bevat negen uitgewerkte casebeschrijvingen. Zeven daarvan zijn afkomstig uit de vorige editie waarbij een update wordt gegeven. De lezer kan zo zien welke ontwikkelingen ondernemingen met hun shared service centra doormaken. Daarnaast zijn twee geheel nieuwe cases toegevoegd, waarvan één uit de non-profit sector.

Met Shared Service Centers II beschikken ondernemers, bestuurders, stafmedewerkers en adviseurs over een bijdetijds handboek over een niet weg te denken fenomeen in de ontwikkeling van organisaties in het bedrijfsleven, de non-profit sector en bij overheden.

De auteur
Prof. Dr. J. Strikwerda is management consultant, director van het Nolan Norton Institute en hoogleraar Organisatieleer en Organisatieverandering aan de Universiteit van Amsterdam

POD-cast
Ga naar de POD-cast.

Audio CD Management Topics 'Shared Service Centers'
Deze aflevering van Management Topics geeft u in ruim één uur inzicht in de snelle ontwikkeling van Shared Service Centers II. Na beluistering van dit audiocollege weet u onder meer wat de voor- en nadelen zijn, wat de relatie is tussen outsourcing en Shared Service Centers, wat de kritieke succesfactoren bij invoering zijn, waar u een Shared Service Center in uw organisatie moet plaatsen en hoe u het moet besturen.

Management Topics is een serie audiocolleges over managementonderwerpen die de actualiteit van morgen bepalen. Het gekozen thema wordt van meerdere kanten belicht zodat u in ongeveer één uur bent bijgepraat.

Het boek is zowel los als in combinatie met de cd te bestellen."

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
J. Strikwerda
Uitgever
Gorcum b.v., Koninklijke Van
ISBN
9789023246633
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Juli 2010
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
324

Johannes van Damprijs

Kookboek van het Jaar 2013

  • Echt eten

    Jonathan Karpathios, Bas Husslage

    Prijs € 29,99
  • Polpo

    Russell Norman

    Prijs € 34,99

Pak mee!

24Kitchen tips

  • De makkelijke maaltijd (ISBN 9789045201382)
    19,99
  • Het 24kitchen winterboek (ISBN 9789045203683)
    24,95
  • Rudolph kookt | Rudolph van Veen (ISBN 9789045206929)
    15,00
  • Grenzeloos koken (ISBN 9789045203584)
    19,95
  • Heerlijk Italiaans | Roberta Pagnier, Giovanni Caminita (ISBN 9789045207124)
    20,99
  • Rudolph's hartige cupcakes | Rudolph van Veen (ISBN 9789045200378)
    16,99
  • Arabia bij je thuis | Merijn Tol, Nadia Zerouali (ISBN 9789021552200)
    29,99
  • Rudolph's cupcakes compleet | Rudolph van Veen (ISBN 9789045206912)
    19,95
  • Free range cook | Annabel Langbein (ISBN 9789000321186)
    27,50
  • Smaakvrienden fruit | Angelique Schmeinck (ISBN 9789045201580)
    15,00
  • Smaakvrienden groenten | Angelique Schmeinck (ISBN 9789045201481)
    39,95
  • Uit de tuin in de fles | Susy Atkins (ISBN 9789023013488)
    19,95
  • Sandra s keuken | Sandra Ysbrandy (ISBN 9789048817306)
    29,90
  • 53 recepten voor een gezonde barbecue (ISBN 9789051770469)
    12,95
  • Gehaktballen | Jez Felwick (ISBN 9789045200705)
    14,99
  • 34,99
  • Celebrate | Pippa Middleton (ISBN 9789000316113)
    12,50

bekijk het overzicht