Waarom doen we dit eigenlijk?

de businesscase als succesfactor voor projecten

Prijs € 24,95

Uitverkocht

Ook beschikbaar als:

Michiel van der Molen

Hardback | December 2010 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Problemen tijdens de uitvoering van projecten ontstaan vaak al voordat deze projecten beginnen. Te hoge verwachtingen ontstaan door overschatting van de opbrengsten en onderschatting van de risico's. Ook kunnen onnodige discussies over details ontstaan door onduidelijkheid over wat het project uiteindelijk moet opleveren. Daarom is een goede businesscase een noodzaak voor elk project. Een goede businesscase is niet alleen de verantwoording van een project als basis voor besluitvorming, maar ook een krachtig hulpmiddel om leiderschap te versterken en de besturing van een project te verbeteren. De kern van een sterke businesscase is een oneliner: een helder antwoord op de vraag waarom een project nodig is. Waarom doen we dit eigenlijk? vertelt hoe je een businesscase maakt en laat met aansprekende praktijkvoorbeelden van succes en falen van projecten zien hoe je een businesscase gebruikt. Bijvoorbeeld: •als basis voor succesvolle projectcommunicatie; •om gebruikersinbreng in goede banen te leiden; •om lastige kwesties op te lossen; •om draagvlak te creëren voor de invoering van het projectresultaat; •als richtinggevend stuurinstrument. Een gemakkelijk leesbaar boek voor managers en bestuurders die betrokken zijn bij de besturing van en besluitvorming over projecten, maar ook voor programmamanagers, projectmanagers en hun adviseurs.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
Michiel van der Molen
Uitgever
Van Duuren Management
ISBN
9789089650672
Bindwijze
Hardback
Publicatiedatum
December 2010
Categorie
Wetenschappelijk
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
150

Beschrijving

Problemen tijdens de uitvoering van projecten ontstaan vaak al voordat deze projecten beginnen. Te hoge verwachtingen ontstaan door overschatting van de opbrengsten en onderschatting van de risico's. Ook kunnen onnodige discussies over details ontstaan door onduidelijkheid over wat het project uiteindelijk moet opleveren. Daarom is een goede businesscase een noodzaak voor elk project. Een goede businesscase is niet alleen de verantwoording van een project als basis voor besluitvorming, maar ook een krachtig hulpmiddel om leiderschap te versterken en de besturing van een project te verbeteren. De kern van een sterke businesscase is een oneliner: een helder antwoord op de vraag waarom een project nodig is.



Waarom doen we dit eigenlijk? vertelt hoe je een businesscase maakt en laat met aansprekende praktijkvoorbeelden van succes en falen van projecten zien hoe je een businesscase gebruikt. Bijvoorbeeld:

•als basis voor succesvolle projectcommunicatie;
•om gebruikersinbreng in goede banen te leiden;
•om lastige kwesties op te lossen;
•om draagvlak te creëren voor de invoering van het projectresultaat;
•als richtinggevend stuurinstrument.


Een gemakkelijk leesbaar boek voor managers en bestuurders die betrokken zijn bij de besturing van en besluitvorming over projecten, maar ook voor programmamanagers, projectmanagers en hun adviseurs.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
Michiel van der Molen
Uitgever
Van Duuren Management
ISBN
9789089650672
Bindwijze
Hardback
Publicatiedatum
December 2010
Categorie
Wetenschappelijk
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
150

Johannes van Damprijs

Kookboek van het Jaar 2013

  • Echt eten

    Jonathan Karpathios, Bas Husslage

    Prijs € 29,99
  • Polpo

    Russell Norman

    Prijs € 34,99

Pak mee!

24Kitchen tips

  • De makkelijke maaltijd (ISBN 9789045201382)
    19,99
  • Het 24kitchen winterboek (ISBN 9789045203683)
    24,95
  • Rudolph kookt | Rudolph van Veen (ISBN 9789045206929)
    15,00
  • Grenzeloos koken (ISBN 9789045203584)
    19,95
  • Heerlijk Italiaans | Roberta Pagnier, Giovanni Caminita (ISBN 9789045207124)
    20,99
  • Rudolph's hartige cupcakes | Rudolph van Veen (ISBN 9789045200378)
    16,99
  • Arabia bij je thuis | Merijn Tol, Nadia Zerouali (ISBN 9789021552200)
    29,99
  • Rudolph's cupcakes compleet | Rudolph van Veen (ISBN 9789045206912)
    19,95
  • Free range cook | Annabel Langbein (ISBN 9789000321186)
    27,50
  • Smaakvrienden fruit | Angelique Schmeinck (ISBN 9789045201580)
    15,00
  • Smaakvrienden groenten | Angelique Schmeinck (ISBN 9789045201481)
    39,95
  • Uit de tuin in de fles | Susy Atkins (ISBN 9789023013488)
    19,95
  • Sandra s keuken | Sandra Ysbrandy (ISBN 9789048817306)
    29,90
  • 53 recepten voor een gezonde barbecue (ISBN 9789051770469)
    12,95
  • Gehaktballen | Jez Felwick (ISBN 9789045200705)
    14,99
  • 34,99
  • Celebrate | Pippa Middleton (ISBN 9789000316113)
    12,50

bekijk het overzicht