Witte raven

succesvol ondernemen in Nederland in turbulente tijden

Prijs € 27,95

Uitverkocht

Gerard Brockhoff

Paperback | April 2013 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Witte raven gaat over succesvolle Nederlandse ondernemingen. Organisaties in het bedrijfsleven, maar ook in de semipublieke sector. Uitzonderlijke bedrijven, die als 'vanzelfsprekend' jaar in jaar uit een gezonde bedrijfsperformance weten te behalen langs de meetlat van het rendement op hun investeringen - niet groei, winst of bedrijfswaarde. Succes in voor- én tegenspoed. Deze bedrijven zijn te beschouwen als witte raven in een landschap vooral bevolkt door zwarte raven. Succes dat ze simpelweg lijkt aan te waaien. Niets is minder waar: de witte raaf onderscheidt zich niet alleen door een solide resultaat, maar bovenal door een degelijke, bestendige ondernemings-strategie. En dat is ogenschijnlijk niet heel veel anders dan wat alle bedrijven bezighoudt: de witte raaf volgt een heldere koers, stuurt op de implementatie, verbetert zijn bedrijfsvoering, houdt zich bezig met innovatie en toont leiderschap. Weinig verrassend zou je zeggen... Maar schijn bedriegt. De witte raaf stelt het belang van het bedrijf op de lange termijn centraal, vanuit de overtuiging dat dát uiteindelijk het beste is voor alle stakeholders. Met dit als vertrekpunt bouwt hij continu aan vijf pijlers onder de bedrijfscultuur: focussen op een zinvolle koers, deze consequent waarmaken, de organisatie breed verbeteren, doelgericht innoveren en het bedrijf evenwichtig leiden. Principes die de witte raaf specifiek invult, afgestemd op de eigen situatie. Onverstoorbaar, in samenhang en strategisch verankerd. Altijd en overal. En dat is een benadering die haar vruchten afwerpt: door consistent te blijven focussen, doen, verbeteren, innoveren en leiden, creëert de witte raaf een opwaartse spiraal die resulteert in een solide, bestendige bedrijfsperformance. Ofwel, een degelijk, duurzaam rendement waarmee de stakeholders het vertrouwen houden in een gezonde toekomst. En dat is cruciaal onder alle omstandigheden, maar vooral in onstuimige tijden.In Witte raven presenteert Gérard Brockhoff een eigenzinnige en overtuigende kijk op het succes van Nederlandse ondernemingen die steevast een gezonde bedrijfsperformance realiseren. Want voor de witte raaf telt niet alleen het resultaat, maar vooral de manier waarop hij dat realiseert. De auteur put uit zijn rijke advieservaring, baseert zich op breed onderzoek, komt met veel aansprekende cases en voegt concrete inzichten toe uit gesprekken met CEO's, commissarissen en investeerders. Witte raven is daarmee een inspirerend en praktisch 'draaiboek' voor ondernemingen die de ambitie hebben om toe te treden tot de 'premier league' van bedrijven. En daar te blijven.Dit boek is meer dan een managementboek. Het is een strategieboek over bijzondere Nederlandse ondernemingen. Bedrijven die duurzaam succesvol zijn, in voor- en tegenspoed. Crisis of geen crisis. Organisaties die zich positief onderscheiden van andere bedrijven. Ofwel, de witte raven in een landschap van zwarte raven. Organisaties uit het bedrijfsleven, maar ook uit de semipublieke sector, die succes boeken dat 'lang houdbaar' is en daarmee steevast beter presteren dan hun concurrenten. Witte raven ontrafelt op indringende en verhelderende wijze de strategische principes die ten grondslag liggen aan dit succes. En biedt richting en praktische handvatten om er ook zelf mee aan de slag te gaan. Want als witte raaf word je niet geboren... Gérard Brockhoff (1969), strategieadviseur en partner bij Adstrat, richt zich op de groei en heroriëntatie van ondernemingen vanuit de invalshoek van koersbepaling, organisatie en performance. Zijn ruime ervaring ligt in dienstverlening, zorg, industrie, infrastructuur en energie. Ook is Gérard coauteur van Strategie vanuit visie (Kluwer, 2006) en New business planning (Kluwer, 2003). Hij publiceerde verder in onder meer Holland Management Review en Finance & Control. Eerder werkte hij als strategieadviseur bij JBR, KPMG Consulting en Robert Pino & Company. Daarvoor vervulde hij diverse managementfuncties bij mediaproductiebedrijf Van Ginneken & Mostaard in Amsterdam en Londen. Hij studeerde economie en organisatietheorie in Amsterdam.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
Gerard Brockhoff
Uitgever
Gorcum b.v., Koninklijke Van
ISBN
9789023251057
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
April 2013
Categorie
Wetenschappelijk
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
208

Beschrijving

Witte raven gaat over succesvolle Nederlandse ondernemingen. Organisaties in het bedrijfsleven, maar ook in de semipublieke sector. Uitzonderlijke bedrijven, die als 'vanzelfsprekend' jaar in jaar uit een gezonde bedrijfsperformance weten te behalen langs de meetlat van het rendement op hun investeringen - niet groei, winst of bedrijfswaarde. Succes in voor- én tegenspoed. Deze bedrijven zijn te beschouwen als witte raven in een landschap vooral bevolkt door zwarte raven. Succes dat ze simpelweg lijkt aan te waaien. Niets is minder waar: de witte raaf onderscheidt zich niet alleen door een solide resultaat, maar bovenal door een degelijke, bestendige ondernemings-
strategie. En dat is ogenschijnlijk niet heel veel anders dan wat alle bedrijven bezighoudt: de witte raaf volgt een heldere koers, stuurt op de implementatie, verbetert zijn bedrijfsvoering, houdt zich bezig met innovatie en toont leiderschap. Weinig verrassend zou je zeggen...

Maar schijn bedriegt. De witte raaf stelt het belang van het bedrijf op de lange termijn centraal, vanuit de overtuiging dat dát uiteindelijk het beste is voor alle stakeholders. Met dit als vertrekpunt bouwt hij continu aan vijf pijlers onder de bedrijfscultuur: focussen op een zinvolle koers, deze consequent waarmaken, de organisatie breed verbeteren, doelgericht innoveren en het bedrijf evenwichtig leiden. Principes die de witte raaf specifiek invult, afgestemd op de eigen situatie. Onverstoorbaar, in samenhang en strategisch verankerd. Altijd en overal. En dat is een benadering die haar vruchten afwerpt: door consistent te blijven focussen, doen, verbeteren, innoveren en leiden, creëert de witte raaf een opwaartse spiraal die resulteert in een solide, bestendige bedrijfsperformance. Ofwel, een degelijk, duurzaam rendement waarmee de stakeholders het vertrouwen houden in een gezonde toekomst. En dat is cruciaal onder alle omstandigheden, maar vooral in onstuimige tijden.

In Witte raven presenteert Gérard Brockhoff een eigenzinnige en overtuigende kijk op het succes van Nederlandse ondernemingen die steevast een gezonde bedrijfsperformance realiseren. Want voor de witte raaf telt niet alleen het resultaat, maar vooral de manier waarop hij dat realiseert. De auteur put uit zijn rijke advieservaring, baseert zich op breed onderzoek, komt met veel aansprekende cases en voegt concrete inzichten toe uit gesprekken met CEO's, commissarissen en investeerders. Witte raven is daarmee een inspirerend en praktisch 'draaiboek' voor ondernemingen die de ambitie hebben om toe te treden tot de 'premier league' van bedrijven. En daar te blijven.

Dit boek is meer dan een managementboek. Het is een strategieboek over bijzondere Nederlandse ondernemingen. Bedrijven die duurzaam succesvol zijn, in voor- en tegenspoed. Crisis of geen crisis. Organisaties die zich positief onderscheiden van andere bedrijven. Ofwel, de witte raven in een landschap van zwarte raven. Organisaties uit het bedrijfsleven, maar ook uit de semipublieke sector, die succes boeken dat 'lang houdbaar' is en daarmee steevast beter presteren dan hun concurrenten. Witte raven ontrafelt op indringende en verhelderende wijze de strategische principes die ten grondslag liggen aan dit succes. En biedt richting en praktische handvatten om er ook zelf mee aan de slag te gaan. Want als witte raaf word je niet geboren...

Gérard Brockhoff (1969), strategieadviseur en partner bij Adstrat, richt zich op de groei en heroriëntatie van ondernemingen vanuit de invalshoek van koersbepaling, organisatie en performance. Zijn ruime ervaring ligt in dienstverlening, zorg, industrie, infrastructuur en energie. Ook is Gérard coauteur van Strategie vanuit visie (Kluwer, 2006) en New business planning (Kluwer, 2003). Hij publiceerde verder in onder meer Holland Management Review en Finance & Control. Eerder werkte hij als strategieadviseur bij JBR, KPMG Consulting en Robert Pino & Company. Daarvoor vervulde hij diverse managementfuncties bij mediaproductiebedrijf Van Ginneken & Mostaard in Amsterdam en Londen. Hij studeerde economie en organisatietheorie in Amsterdam.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
Gerard Brockhoff
Uitgever
Gorcum b.v., Koninklijke Van
ISBN
9789023251057
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
April 2013
Categorie
Wetenschappelijk
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
208

Johannes van Damprijs

Kookboek van het Jaar 2013

  • Echt eten

    Jonathan Karpathios, Bas Husslage

    Prijs € 29,99
  • Polpo

    Russell Norman

    Prijs € 34,99

Pak mee!

24Kitchen tips

  • De makkelijke maaltijd (ISBN 9789045201382)
    19,99
  • Het 24kitchen winterboek (ISBN 9789045203683)
    24,95
  • Rudolph kookt | Rudolph van Veen (ISBN 9789045206929)
    15,00
  • Grenzeloos koken (ISBN 9789045203584)
    19,95
  • Heerlijk Italiaans | Roberta Pagnier, Giovanni Caminita (ISBN 9789045207124)
    20,99
  • Rudolph's hartige cupcakes | Rudolph van Veen (ISBN 9789045200378)
    16,99
  • Arabia bij je thuis | Merijn Tol, Nadia Zerouali (ISBN 9789021552200)
    29,99
  • Rudolph's cupcakes compleet | Rudolph van Veen (ISBN 9789045206912)
    19,95
  • Free range cook | Annabel Langbein (ISBN 9789000321186)
    27,50
  • Smaakvrienden fruit | Angelique Schmeinck (ISBN 9789045201580)
    15,00
  • Smaakvrienden groenten | Angelique Schmeinck (ISBN 9789045201481)
    39,95
  • Uit de tuin in de fles | Susy Atkins (ISBN 9789023013488)
    19,95
  • Sandra s keuken | Sandra Ysbrandy (ISBN 9789048817306)
    29,90
  • 53 recepten voor een gezonde barbecue (ISBN 9789051770469)
    12,95
  • Gehaktballen | Jez Felwick (ISBN 9789045200705)
    14,99
  • 34,99
  • Celebrate | Pippa Middleton (ISBN 9789000316113)
    12,50

bekijk het overzicht