Focus op de webbezoeker

tips en technieken om website beter op de bezoekers af te stemmen

Prijs € 39,50

Uitverkocht

Ook beschikbaar als:

Ben Vroom

Paperback | Januari 2013 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

FOCUS OP DE WEBBEZOEKER'Je moet de website afstemmen op de bezoeker' is waarschijnlijk het meest gegeven advies voorwebsites. Maar hoe doe je dat? Daarover gaat dit boek. Het beschrijft een groot aantal eenvoudige,eff ectieve technieken om websites zo goed mogelijk op de behoeften en het gedrag van dewebbezoekers af te stemmen en de inhoud goed vindbaar te maken.In dit boek komen onder meer de volgende onderwerpen aan bod:- doelen van de website;- inventarisatie bezoekersbehoeften;- persona's;- zoekmachine vindbaarheid (SEO);- inrichting van de homepage, landingspagina's en informatieve pagina's;- het schrijven van scanbare, goed vindbare webtekst;- navigatie, card-sorttechnieken;- de interne zoekmachine;- formulieren;- toegankelijkheid voor blinden en slechtzienden;- usability tests;- statistieken.Een paar tips:- Bepaal wat de vijf belangrijkste 'taken' zijn (dingen die mensen op de website moeten kunnenvinden of doen) en bekijk hoe gemakkelijk het is om die uit te voeren.- Laat iemand op de website een aantal taken hardop denkend uitvoeren bekijk hoe dit verloopten hoe de website kan worden verbeterd.- Raadpleeg de ingevoerde zoektermen van de interne zoekmachine om te zien wat mensen opde website zoeken. Bekijk of de gezochte informatie gemakkelijk te vinden is.- Zorg dat de paginatitel en de kopjes de belangrijkste informatie communiceren en dezoekwoorden bevatten waarmee mensen de informatie zoeken.AUTEURBen Vroom is eigenaar van Ben Vroom Usability. Hij test websites bij gebruikers, beoordeeltwebsites en geeft advies over de inrichting van websites. Hij publiceert regelmatig overusability, het testen van websites en aanverwante onderwerpen.Eerdere uitgaven van Ben Vroom:- De tekst getest. Handleiding voor het pretesten van schriftelijk materiaal (Van Gorkum 1994)- De Erfenis van Timur Lenk (reisverhalen en foto's Oezbekistan, goodwilluitgave 2000)- Checklist voor goede websites (Kluwer 2002)- Websites testen bij gebruikers (Kluwer 2008)

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
Ben Vroom
Uitgever
Boom
ISBN
9789491560323
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Januari 2013
Categorie
Wetenschappelijk
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
152

Beschrijving

FOCUS OP DE WEBBEZOEKER
'Je moet de website afstemmen op de bezoeker' is waarschijnlijk het meest gegeven advies voor
websites. Maar hoe doe je dat? Daarover gaat dit boek. Het beschrijft een groot aantal eenvoudige,
eff ectieve technieken om websites zo goed mogelijk op de behoeften en het gedrag van de
webbezoekers af te stemmen en de inhoud goed vindbaar te maken.
In dit boek komen onder meer de volgende onderwerpen aan bod:
- doelen van de website;
- inventarisatie bezoekersbehoeften;
- persona's;
- zoekmachine vindbaarheid (SEO);
- inrichting van de homepage, landingspagina's en informatieve pagina's;
- het schrijven van scanbare, goed vindbare webtekst;
- navigatie, card-sorttechnieken;
- de interne zoekmachine;
- formulieren;
- toegankelijkheid voor blinden en slechtzienden;
- usability tests;
- statistieken.
Een paar tips:
- Bepaal wat de vijf belangrijkste 'taken' zijn (dingen die mensen op de website moeten kunnen
vinden of doen) en bekijk hoe gemakkelijk het is om die uit te voeren.
- Laat iemand op de website een aantal taken hardop denkend uitvoeren bekijk hoe dit verloopt
en hoe de website kan worden verbeterd.
- Raadpleeg de ingevoerde zoektermen van de interne zoekmachine om te zien wat mensen op
de website zoeken. Bekijk of de gezochte informatie gemakkelijk te vinden is.
- Zorg dat de paginatitel en de kopjes de belangrijkste informatie communiceren en de
zoekwoorden bevatten waarmee mensen de informatie zoeken.
AUTEUR
Ben Vroom is eigenaar van Ben Vroom Usability. Hij test websites bij gebruikers, beoordeelt
websites en geeft advies over de inrichting van websites. Hij publiceert regelmatig over
usability, het testen van websites en aanverwante onderwerpen.
Eerdere uitgaven van Ben Vroom:
- De tekst getest. Handleiding voor het pretesten van schriftelijk materiaal (Van Gorkum 1994)
- De Erfenis van Timur Lenk (reisverhalen en foto's Oezbekistan, goodwilluitgave 2000)
- Checklist voor goede websites (Kluwer 2002)
- Websites testen bij gebruikers (Kluwer 2008)

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
Ben Vroom
Uitgever
Boom
ISBN
9789491560323
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Januari 2013
Categorie
Wetenschappelijk
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
152

Johannes van Damprijs

Kookboek van het Jaar 2013

  • Echt eten

    Jonathan Karpathios, Bas Husslage

    Prijs € 29,99
  • Polpo

    Russell Norman

    Prijs € 34,99

Pak mee!

24Kitchen tips

  • De makkelijke maaltijd (ISBN 9789045201382)
    19,99
  • Het 24kitchen winterboek (ISBN 9789045203683)
    24,95
  • Rudolph kookt | Rudolph van Veen (ISBN 9789045206929)
    15,00
  • Grenzeloos koken (ISBN 9789045203584)
    19,95
  • Heerlijk Italiaans | Roberta Pagnier, Giovanni Caminita (ISBN 9789045207124)
    20,99
  • Rudolph's hartige cupcakes | Rudolph van Veen (ISBN 9789045200378)
    16,99
  • Arabia bij je thuis | Merijn Tol, Nadia Zerouali (ISBN 9789021552200)
    29,99
  • Rudolph's cupcakes compleet | Rudolph van Veen (ISBN 9789045206912)
    19,95
  • Free range cook | Annabel Langbein (ISBN 9789000321186)
    27,50
  • Smaakvrienden fruit | Angelique Schmeinck (ISBN 9789045201580)
    15,00
  • Smaakvrienden groenten | Angelique Schmeinck (ISBN 9789045201481)
    39,95
  • Uit de tuin in de fles | Susy Atkins (ISBN 9789023013488)
    19,95
  • Sandra s keuken | Sandra Ysbrandy (ISBN 9789048817306)
    29,90
  • 53 recepten voor een gezonde barbecue (ISBN 9789051770469)
    12,95
  • Gehaktballen | Jez Felwick (ISBN 9789045200705)
    14,99
  • 34,99
  • Celebrate | Pippa Middleton (ISBN 9789000316113)
    12,50

bekijk het overzicht